Porsche 911 Dakar е офроуд версия на… 911

  • Галерия с 16 снимки. Галерия с 16 снимки.
  • 2012 Porsche 911 Vision Safari. 2012 Porsche 911 Vision Safari.
  • 2012 Porsche 911 Vision Safari. 2012 Porsche 911 Vision Safari.
  • 2012 Porsche 911 Vision Safari. 2012 Porsche 911 Vision Safari.
  • И колата-победител от„Париж-Дакар“ 1984: Porsche 953. И колата-победител от„Париж-Дакар“ 1984: Porsche 953.

09 Nov 2022

Porsche 911 има традиции извън пътя, макар и само в състезания, никога като сериен автомобил. Първото 911 с двойно предаване е силно модифицираното 953, което печели „Париж-Дакар“ през 1984-та, но моделът не живее дълго, защото през следващата година е наследен от Porsche 959. Тогава през дюните доминира Mitsubishi, но 86-та е силна за Porsche – 1 и 2 място в „Дакар“.

И докато двойното задвижване достига до шоурумните 911, така и не се появява „магазинска“ версия на хардкор Porsche 911, с голям просвет, подсилен под и други офроуд аксесоари. Преди няколко месеца марката разкри непоказвани досега разработки, включително Porsche 911 Vision Safari от 2012, базирано на 991.1.

Тоест, бордът на директорите в Щутгарт неколкократно е обсъждал потенциала на подобен модел, но едва сега той е реализиран. Колата се казва Porsche 911 Dakar и е преминала над половин милион тестови километри, над десет хиляди от тях извън пътя, пише в прессъобщението.

Тестовите прототипи са измъчвани в The Château de Lastours във Франция, място на което всички отбори тестват състезателните автомобили за „Дакар“ преди надпреварата, през снега и леда в Арйеплог, Швеция, до 50-метровите дюни и 45-градусовата жега около Дубай. А зад волана на колите са сядали Ромен Дюма и Валтер Рьорл, които меко казано са доста опитни.

Двигателят? Все още от Porsche не казват нищо. Дали ще е 450-конната версия от Carrera S, дали ще е с 480 к.с., като при GTS? Или пък ще с 580 коня, като при Turbo? Вероятно е да има няколко версии по отношение на силата на мотора. Визията? Засега, от снимките на прототипите, може да се каже само, че колата е по-висока и че арките на калниците са от черна пластмаса, в стил Taycan Cross Turismo.

Интересно бе също, че Porsche подгряха появата на Dakar с разпространение на снимки и видео от „тайната си експедиция“ до най-високият вулкан в света, с две силно модифицирани за офроуд 992-ки. Тогава казаха, че това са първите 911-ки достигнали до такива височини в пустинята Атакама (кликнете най-долу). Макар, че ако питате човек на име Ян Калмар, той ще ви отговори, че десет дни преди тях е бил там със шест 35-годишни 911 и няколко Cayenne-a. Справка, отскочете до страницата му Kalmar Beyond Adventure.

Пълната информация за модела ще знаем след премиерата му на изложението в Лос Анджелис, на 16 ноември. Въпросът към вас е бихте ли предпочели Porsche 911 Dakar пред нормалните му версии?

 

Никола Цолов за пътя към Формула 1