Този Mercedes-Benz CLK DTM е страхотен и се продава
2000 година е специална за DTM. Тя е първата в която трите инициала вече означават Deutsche Tourenwagen Masters, като допреди това сериите се казваха Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. Правилата са нови, концепцията е различна, а сезон 14-ти е и първият след 3-годишна пауза, след като последният ‘Meisterschaft’ се провежда през 1996.
AMG сглобява осем автомобила Мercedes-Benz CLK DTM за сезона, всички с 4-литров V8 и около 470 к.с., като в надпреварата се впускат четири коли на два отбора. Единият е спонсориран от телекомуникационния гигант D2, с пилоти Бернд Шнайдер и Томас Йегер, а другият e подкрепян от Warsteiner, с трикратния победител от Льо Ман Клаус Лудвиг и изгряващия швейцарски талант Марсел Феслер.
Освен колите, общото между двата тима е отборът-шапка HWA, воден от съоснователя на AMG Ханс Вернер Ауфрехт (A-то в AMG идва от фамилията му, а инициалите му са HWA). След девет кръга от по две състезания на уикенд, всяко с дължина 100 км, шампионатът печели Бернд Шнайдер, втори остава съотборникът му Йегер, а на трето място се класира Марсел Феслер с шаси RS00-005, което виждате в галерията.
След сезона автомобилът се използва за пиар цели от Mercedes, преди да бъде продаден на чешки колекционер. Сегашният ѝ собственик я купува през 2013, като тогава пробегът е 2300 км. В момента е 3500, „обслужван е регулярно“ пишат RM Sotheby’s, както и че 6-степенната Xtrac кутия е сменена, заедно със съединителя и водната помпа.
Цената? В сайта не е обявен дори диапазон. Търгът ще се проведе в Париж на 1 февруари и тогава ще разберем за каква сума този култов Benz ще смени собственика си.
В началото на годината, в предното издание на същия търг, бе продаден друг легендарен DTM автомобил, тази 1995 Alfa Romeo 155 V6 TI "Jägermeister“. За съжаление обаче никъде не се цитира размера на печелившото наддаване.