Този Mercedes-Benz CLK DTM е страхотен и се продава


19 Dec 2022

2000 година е специална за DTM. Тя е първата в която трите инициала вече означават Deutsche Tourenwagen Masters, като допреди това сериите се казваха Deutsche Tourenwagen Meisterschaft. Правилата са нови, концепцията е различна, а сезон 14-ти е и първият след 3-годишна пауза, след като последният ‘Meisterschaft’ се провежда през 1996.

AMG сглобява осем автомобила Мercedes-Benz CLK DTM за сезона, всички с 4-литров V8 и около 470 к.с., като в надпреварата се впускат четири коли на два отбора. Единият е спонсориран от телекомуникационния гигант D2, с пилоти Бернд Шнайдер и Томас Йегер, а другият e подкрепян от Warsteiner, с трикратния победител от Льо Ман Клаус Лудвиг и изгряващия швейцарски талант Марсел Феслер.

Освен колите, общото между двата тима е отборът-шапка HWA, воден от съоснователя на AMG Ханс Вернер Ауфрехт (A-то в AMG идва от фамилията му, а инициалите му са HWA). След девет кръга от по две състезания на уикенд, всяко с дължина 100 км, шампионатът печели Бернд Шнайдер, втори остава съотборникът му Йегер, а на трето място се класира Марсел Феслер с шаси RS00-005, което виждате в галерията.

След сезона автомобилът се използва за пиар цели от Mercedes, преди да бъде продаден на чешки колекционер. Сегашният ѝ собственик я купува през 2013, като тогава пробегът е 2300 км. В момента е 3500, „обслужван е регулярно“ пишат RM Sotheby’s, както и че 6-степенната Xtrac кутия е сменена, заедно със съединителя и водната помпа.

Цената? В сайта не е обявен дори диапазон. Търгът ще се проведе в Париж на 1 февруари и тогава ще разберем за каква сума този култов Benz ще смени собственика си.

В началото на годината, в предното издание на същия търг, бе продаден друг легендарен DTM автомобил, тази 1995 Alfa Romeo 155 V6 TI "Jägermeister“. За съжаление обаче никъде не се цитира размера на печелившото наддаване.

 

Супер симатяга!