Загадъчна S-класа с оборудване на NVIDIA броди из София
Колата е Mercedes-Benz S 450 4MATIC от предпоследното поколение W222, с немски номера, след фейслифта, макар че тази информация не е толкова интересна. Интересното е, че и отдалеч човек може да разбере, че това не е обикновена S-класа, защото е накичена с най-различни радари, лидари, сензори, камери и датчици. Прилича на кола на Google.
Снимките ни изпрати Чичо Искрен, а мястото на заснемане е паркинга на хотел „Метрополитън“ в София. На една от тях се вижда модела и марката на устройство закачено на покрива на „космическата“ S-класа – Pandar 128 на HESAI, което е лидар, най-общо казано лазерно устройство за измерване на разстояния и обеми. Подобно е монтирано и на решетката, заедно с още устройства, които определено не са се предлагали за модела.
Стикерът на вратите дава частично обяснение. Там пише ‘Test Vehicle -Video’, с уточнение „Научноизследователска и развойна дейност, тестване на автомобилни системи и услуги свързани с мобилността“. На лепенката фигурират и две търговски имена - на Mercedes-Benz AG и на американската технологична компания NVIDIA. Посочен е и сайт, който запознава с правните аспекти на проекта. Тоест, информира, че „Защитата на личните данни е приоритет във всички наши [Mercedes] бизнес програми“.
Явно тестовият прототип събира данни и тества бъдещи системи за подпомагане на водача, свързани със сигурността и автономното шофиране. В началото на май месец миналата година нашият колега Ангел Сергеев и нов член на Dizzy екипа, писа за Motor1.com, че Mercedes вече предлага т.н. Drive Pilot (от 17.05.2022), за пазара в Германия.
Системата осигурява 3-та степен на автономно шофиране (Level 3), като базираната в Щутгарт марка бе първата в индустрията получила международно одобрение за своята Level 3 технология. Drive Pilot е допълнително оборудване за актуалната S-класа и електрическия EQS (вече може би и за SUV версията на ел. седан), с цени през миналата година от 5000 евро за първия модел и 7430 евро за втория.
Drive Pilot обаче не означава абсолютно „безпилотно“ управление на колата. Системата на Mercedes може да поеме задачата по шофиране на автомобила в ситуации с натоварен трафик или по определени магистрални отсечки в Германия, със скорости непревишаващи 60 км/ч. Дали колата заснета в София не е средство за развиване на системи с по-високо ниво на автономност? Level 4 или пък дори Level 5? Как мислите?