Официално: Lamborghini Tormenta e хибрид с 1015 к.с. от V12 и три електромотора

  • Галерия с 12 снимки и схеми на наследника на Aventador Галерия с 12 снимки и схеми на наследника на Aventador

07 Mar 2023

Lamborghini официално разкри технически подробности за наследника на Aventador. Колата, която засега е официално известна със заводското си означение LB744, най-вероятно ще се казва Tormenta. Тя ще се задвижва от плъгин хибридна система, включваща сериозно преработена версия на познатия ни 6,5-литров V12, също нова 8-степенна скоростна кутия с два съединителя и три електромотора. Последните ще бъдат захранвани от литиево-йонна батерия. Системната мощност ще бъде 1015 к.с. – внушителен скок спрямо Aventador, чиято най-мощна версия Ultimae имаше 780 к.с.

Досега се смяташе, че Tormenta ще използва съвсем нов V12, но от Санта Агата признават, че това е силно преработена версия на мотора от Aventador. Сменени са всмукателните системи, степента на сгъстяване е увеличена, изпускателната система е напълно нова, има и други технически изненади, които Lambo засега пази в тайна. Мощността само на бензиновия шедьовър е 825 к.с. (при 9250 об/мин) – дори само той е доста по-мощен от това, което сме свикнали да виждаме при Aventador. Въртящият момент пък е 725 Нм – и двете числа са най-високите за 12-цилиндрово Lambo досега. При това новият V12 тежи със 17 кг по-малко от предишния – точно 218 кг.

Споменатата мощност е солидна, но измерена преди в играта да се включат електромоторите – всеки с по 150 коня и маса едва 18,5 кг. Два от тях са монтирани на предната ос, а третият подпомага бензиновото чудовище отзад. Това значи, че Tormenta ще е със задно предаване от бензиновия мотор, а електромоторите на предния мост ще осигуряват обичайното за марката двойно задвижване. Двата електромотора на предния мост осигуряват по 350 Нм, а този отзад – 150 Нм. Системната мощност е 1015 к.с., като Lamborghini засега не споделя общия въртящ момент, но вероятно той също скача над 1000 Нм, макар да не знаем колко точно прави 725 + 350 + 350 + 150 по сметките на Lambo.

За да се запази цялата кола възможно най-лека, инженерите на Lamborghini са избрали съвсем малката батерия – с капацитет от едва 3,8 кВтч. Скромната батерия се зарежда от контакт за 30 минути, но могъщият V12 може да я напълни за едва шест минути, което очевидно ще бъде по-често срещаният начин за зареждане. 

Друг любопитен детайл е напречно разположената скоростна кутия – технология, която Lamborghini използва за последно в Miura. Трансмисията е по-лека и бърза от 7-степенната в Huracan, а освен това позволява свалянето на няколко предавки наведнъж със задържането на планките на волана. Както вече сме виждали и при други електромобили или хибриди, скоростната кутия няма задна предавка – движението на заден ход ще става с помощта на електромоторите.

Lamborghini ще представи новия си флагман в близките седмици, но засега нямаме конкретна дата. Следим с нетърпение!

 

Много практичен и интересен!