Мъск смята, че бъдещата Tesla Model 2 ще се използва предимно автономно и собствениците ще я споделят

  • Три рендъра на бъдещата Tesla за 25 хил. долара Три рендъра на бъдещата Tesla за 25 хил. долара

09 Mar 2023

Почитателите на Tesla, които очакваха новини за бъдещия Model 2 по време на деня на инвеститорите, останаха разочаровани. Въпреки това Илон Мъск каза някои неща за колата по време на друго събитие – конференция на Morgan Stanley. Основното е, че дългоочакваната малка Tesla ще има същите, ако не и по-добри системи за автономно движение, в сравнение с останалите модели на компанията. Това е супер, като се има предвид колко скъпи са хардуерът и софтуерът за автономно движение. Имаше очаквания, че бъдещата най-достъпна Tesla ще пести точно от това. Напротив, Model 2 не само ще разполага с автономни системи, но дори основно ще се движи в автономен режим, прогнозира Мъск, цитиран от Carscoops

 

Според него актуалната ситуация, при която личните коли се шофират едва по 10-12 часа на седмица, ще се промени с навлизането на автономните технологии. Мъск очаква, когато си купите Model 2, да може да я предлагате в някакъв тип платформи за споделено използване – по този начин собствениците на колата ще изкарват пари от нея, а самата кола ще се движи по 50-60 часа на седмица – пет пъти повече, отколкото в момента.

Идеята за споделени роботизирани таксита не е нова и на хартия е интересна, но поне към днешна дата не звучи толкова реалистично, колкото излиза от думите на Мъск.

Друг любопитен детайл за новия модел е цената за производство – шефът на Tesla очаква Model 2 да струва два пъти по-евтино за производство от Model 3 и да се превърне в най-продавания модел на компанията – с повече продажби от S, 3, X и Y взети заедно. Припомняме, че базовата версия на Model 2 трябва да струва под 25 хил. долара (23,6 хил. евро).

С цел по-ниска цена моделът се разработва и ще се произвежда изцяло в Китай, но засега нямаме никаква представа кога ще стигне до серийно производство. Във всеки случай това едва ли ще стане в близките 2-3 години, като се има предвид, че Tesla в момента насочва основните си усилия към Semi и Cybertruck, от които очаква много по-големи маржове на печалба.

Рендъри: Not a Tesla App, Autozeitung, Lectron

Много практичен и интересен!