Porsche скоро вдига завесата от електрическия гигант K1


14 Mar 2023

Porsche разработва третия си SUV, който ще се позиционира над Macan и Cayenne. Моделът, известен с вътрешнозаводското си означение K1, ще бъде изцяло електрически 7-местен SUV, като ще конкурира Range Rover, Aston Martin DBX и Lamborghini Urus. 

K1 ще дебютира след четири години – през 2027. Макар все още да е под покривало, вече си личи, че дизайнът е силно повлиян от този на Taycan. Porsche ще разграничи ясно трите си кросоувъра: Macan ще бъде “лайфстайл”, Cayenne – “функционалният”, а новият модел – “престижният”. K1 първо ще се появи като концептуален модел, може би още тази година.

Шефът на Porsche Оливер Блуме определя колата като “много спортна интерпретация на SUV”. Някои специалисти побързаха да кажат, че K1 ще бъде Panamera на кокили, но изглежда по-точното определение е 911 на кокили, при това със седем места. Моделът е разработен основно с идеята за двата най-големи пазара в света – американския и китайския. И двата са луди по големи SUV. Със сигурност новото най-голямо Porsche ще събуди интереса и в Близкия изток, но едва ли Porsche очаква кой знае какви продажби в Европа.

K1 ще бъде шестият електрически модел на Porsche – след Taycan (2019), Macan (2024), Boxster и Cayman (2025) и Cayenne (2026 г.), така че дотогава вероятно ще сме свикнали с Porsche-тата на ток.

Голямата новина при модела ще бъде новата платформа SSP. Всъщност K1 ще бъде първата кола, която ще стъпва на разработваната от VW Group Scalable Systems Platform. За разлика от PPE, която ще видим при Macan догодина, и която е 800-волтова, по-новата SSP вероятно ще е 920-волтова. Това ще позволява по-бързо зареждане, като моторите вероятно ще са с течно охлаждане. Очаква се K1 да дебютира с батерия с над 100 кВтч (голямата в Taycan в момента предлага 83,7 кВтч нето), което ще позволи над 700 км с едно зареждане.

Производството на K1 ще става заедно с електрическия Macan в Лайпциг, където в момента се правят Macan, Cayenne и Panamera. Това ще е най-големият, луксозен и скъп модел на Porsche, с цени, започващи около или над 180 хил. евро. За сравнение базовият Cayenne започва от малко над 82 хил. евро, а Taycan – от близо 90 хил. евро.

 

Първородната Godzilla!