Интересна инициатива - връщане на двуетажни автобуси в експлоатация в София
Малко известен факт е, че през втората половина на 90-те години в София в експлоатация влизат двуетажни автобуси. Разбира се, тези екзотични машини не се използват в центъра на столицата, а по тогавашната линия 42, която се движи от Захарна фабрика до Банкя. Днес подобна гледка не може да се види, но попаднахме на интересна инициатива, която ще се опита да върне двуетажните автобуси по улиците на София.
На Facebook страницата на ИБИС техници - експертно-технически екип по интегрирани бордови информационни системи за обществения транспорт - първоначално доста бегло, но в последствие по-категорично можем да открием информация, че това дружество ще направи опити да въведе отново двуетажните автобуси в експлоатация в столицата. Засега инициативата изглежда по-скоро на идейно ниво, но силно стискаме палци да видим и реални стъпки в посока нейното осъществяване.
Експлоатацията на двуетажни автобуси в София стартира в края на 1997 година, когато от Берлин са внесени 2 броя двуетажни градски автобуси MAN SD200. Те започват да обслужват линия 42, която, както стана дума, тогава се движи от гара Захарна фабрика до Банкя. Автобусите бързо стават атракция и емблема на транспорта до курортното градче с лековита вода. В наши дни, с разширяването на популярността на Банкя като място за еднодневни разходки и отдих, въпросът с осигуряване на качествен, целесъобразен откъм достъпност и функционалност, но в същото време и достатъчно атрактивен и открояващ се от обичайното транспорт, е все по-актуален.