Официално: Това е Lamborghini Revuelto, наследникът на Aventador

  • Галерия с 18 снимки Галерия с 18 снимки

30 Mar 2023

Lamborghini официално вдигна завесата от новата си суперкола: Revuelto. Очаквахме наследникът на Aventador да се казва Tormenta, но той спазва традицията за имена, вдъхновени от коридата. Ревуелто е славен бик, участвал в десетки битки в края на XIX век, който поне осем пъти в яростта си връхлитал публиката. Любопитното е, че думата в испански се използва и за “бъркани яйца”, което е симпатично намигване към първото в историята Lambo с доста комплексна система за хибридно задвижване.

 

Както вече добре знаете, задвижването е поверено на преработен вариант на 6,5-литровия атмосферен V12 от Aventador. Дори само мощността на бензиновия двигател е 825 к.с., допълнени от 725 Нм. Никога досега не е имало толкова мощен двигател на Lamborghini. Най-мощният Aventador Ultimae идваше със 780 к.с.

Но това са числата преди в играта да влязат електромоторите: три броя с по 150 коня всеки. Два от тях задвижват предните колела, а третият е вграден в 8-степенния автоматик с два съединителя в задната част. В градски режим (да, това е първото Lambo с такава функция) задвижващи ще са само двата електромотора отпред – което ще позволи да си джиткате из града с електрическа кола с предно предаване и мощност 180 коня. Факт! 

Комбинираната системна мощност е 1015 к.с., ускорението до 100 км/ч отнема 2,5 секунди, а до 200 км/ч – 7 секунди. Между другото, максималната скорост е електронно ограничена на 350 км/ч, което значи, че Revuelto е по-бавно от Ultimae (355 км/ч). 

Малката 3,8-киловатчасова батерия се зарежда от контакта за 30 минути, но големият V12 се справя със задачата за едва шест минути в ролята си на генератор.

Дизайнът е нещо, върху което всеки може да разсъждава сам за себе си. Вероятно много от вас ще кажат, че Revuelto не изглежда достатъчно агресивно на фона на революцията, която през годините свикнахме да виждаме от всяко ново супер Lambo: безумното Diablo, фантастичното Murcielago и бруталния Aventador. Вероятно дизайнерите и инженерите от Санта Агата имат своите основания да наложат този нов прочит на шестоъгълния дизайнерски език. Определено Revuelto не страда от прекалена скромност, а и нека не забравяме, че то – също като Aventador – ще получи цял куп по-бързи и мощни версии в течение на годините.

Аеродинамиката е фино изпипана с гладък под, подвижно задно крило и агресивен заден дифузьор, който се възползва от качените горе ауспуси. Великолепната аеродинамика (46% повече притискане на предния мост в сравнение с Aventador) и масовото използване на карбон, обаче, не могат да компенсират допълнителната маса от трите електромотора и батерията. Revuelto си е тежичка машина – 1772 кг без течностите – с над 220 кг повече от Ultimae. Това значи, че с течности, гориво и пътници новото супер Lambo ще е над два тона – това е цената за електрификацията!

За увеличаването на масата със сигурност значение има и дигитализирането на интериора – с 12,3-инчов екран зад волана, 8,4-инчов сензорен екран и трети 9,1-инчов за пътника в дясната седалка. Трите са свързани и може да плъзгате информацията между всеки от трите. Revuelto има цели 13 режима на движение – освен споменатия градски (10 км пробег на ток), има Strada (по-меко окачване), Sport (мощността е до 907 к.с.) и Corsa (отлючват се цялата ярост на четирите задвижващи системи и всичките 1015 к.с.), както и няколко, свързани с хибридната система –  ЕV, Recharge, Performance.

Като заговорихме за модерни системи, Revuelto е първото Lamborghini, което ви съветва да не настъпвате маркировката и следи за коли в сляпата зона. Времената, в които бяха необходими двама души, за да паркирате своето Diablo, вече са в миналото…

Revuelto още няма официална цена, но специалистите очакват тя да е с около 30% над тази на Aventador – около 500 хил. евро.

 

Най-добрият в класа си?