VW представи ID.7 – най-големия електрически модел на марката и наследник на Passat
Volkswagen е готов със следващото попълнение от електрическата си офанзива – ID.7. Внушителният седан е най-големият електромобил на компанията и нещо като наследник на Passat. Седанът е доста голям – 4,96 м дълъг и с междуосие от 2,97 м. Това са размери, които го поставят далече над Model 3 и по-скоро в класа на Mercedes EQE. Коефициентът на аеро съпротивление е 0,23, колкото при Model 3, докато EQE е с 0,22.
При представянето ID.7 дебютира в два варианта: Pro и Pro S. И двата имат един електромотор с мощност от 286 к.с., като разликата е в батериите – Pro идва със 77-киловатчасова (използваем капацитет), достатъчна за респектиращите 615 км пробег. Pro S е с по-голяма – 86-киловатчасова, която осигурява 700 км (WLTP) – едно от най-добрите постижения от електромобил въобще. При Pro зареждането става с до 170 кВт, докато Pro S поддържа до 200 кВт.
Интериорът е учудващо семпъл и лишен от аналогови бутони. Хедъп дисплеят с добавена реалност е част от серийното оборудване и е с доста богато разнообразие от функции – може да чертае пътната маркировка пред очите ви, както и да представя различните данни в дълбочина и триизмерно – например скоростта е най-отпред, а стрелките на навигацията – в далечината.
Повечето функции се управляват през 15-инчовия сензорен екран в средата. Сензорни повърхности има и на волана (доста са). Адаптивният круиз контрол автоматично съобразява скоростта с пътните ограничения, стига да е включен. VW много се гордее с климатика на ID.7, който се управлява с гласови команди, а автоматичният режим следи обичайните неща, включително влажността на въздуха.
ID.7 влиза в производство през лятото в завода на компанията в Емден, Германия.