BMW експериментира с камиони за доставка на части, работещи на възобновяем дизел


20 Apr 2023

На автомагистралата между Ландау на Изар и завода на BMW в Мюнхен вече се движи бъдещето: на зелените стикери на четирите камиона на логистичната компания Guggemos (GV Trucknet), които пътуват многократно всеки ден по отсечката с дължина 120 километра, пише „Аз зареждам HVO100, за да понижа емисиите на СО2“.

От декември 2022 г. те се задвижват с възобновяемо дизелово гориво HVO100, в рамките на пилотен проект. През март 2023 г., флотилията е разширена с още 6 камиона. Те са от автопарка на DB Schenker и транспортират авточасти от снабдителния център на BMW Group в Ехинг до производствените мощности в Мюнхен. При всяка обиколка камионите изминават около 40 километра.  

Абревиатурата HVO означава ,Hydrotreated Vegetable Oil' („Хидрогенирано растително масло"), а добавката „100“, означава, че то може да бъде зареждано 100% в резервоара на конвенционален дизелов камион. Горивото се произвежда от различни остатъци, отпадъчни продукти и възобновяеми суровини, например използвани хранителни мазнини. 

В сравнение с конвенционалното дизелово гориво сумарните икономии на СО2 при десетте камиона, които в момента се движат за BMW Group с HVO100, вероятно ще достигнат до 800 тона годишно. С насочените към бъдещето HVO100 пилотни проекти BMW Group разширява реализацията на своята стратегия Green Transport Logistics.

В актуалните HVO100 пилотни проекти партньор на BMW Group е финландската компания Neste. Хидрогенираното растително масло е базирано на патентованата от Neste технология NEXBTL и се произвежда изцяло от възобновяеми суровини. Растителните масла се превръщат във въглеводороди чрез каталитична реакция с водород. HVO дизелът не е същото като биодизел. 

Хармоничен и готин!