Новият McLaren 750S: най-мощен и най-лек!

  • Галерия от 17 снимки с McLaren 750S (купе и кабрио) Галерия от 17 снимки с McLaren 750S (купе и кабрио)

26 Apr 2023

McLaren представи нов модел, който на хартия е най-мощният и най-лек сериен McLaren, създаван някога. Въпреки това веднага се сещаме за други два McLaren-а (P1 и 765LT), които имат повече конски сили от новия 750S, но те се водят лимитирани, въпреки че се произвеждат в сравнително голяма серия бройки.

McLaren 750S официално е наследникът на 720S, като определено има много общо с него, но и много нови неща. Британският производител твърди, че около 30% от компонентите в новия модел са променени или нови.

Той ще се предлага в две версии: купе и кабрио. Цената на купето започва, обърнато в лева и без данъци и такси, от 577 хил. лв., а тази на откритата версия тръгва от 615 хил. лв.

Двигателят на McLaren 750S е 4,0-литров V8 би-турбо, настроен да произведе 750 к.с. и 800 Нм. Тези чисто бензинови показатели позволяват ускорение от 0-100 км/ч за 2,8 секунди, а от от 0-200 км/ч за 7,2 секунди.

Скоростната кутия е 7-степенна секвенциална, с по-къси предавателни числа, предаваща въртящия момент към задните колела. И двете модификации купе и кабрио имат максимална скорост от 332 км/ч.

Откъм килограми McLaren 750S е и най-лекият сериен модел на марката. Ако поръчате купето с максималния брой опционални карбонови елементи, сухото тегло на колата ще бъде 1277 кг. Без да посочват кого визират, от McLaren казват, че това са 193 кг по-малко от най-близкия конкурент на 750S. Спрямо предшественика 720S теглото на наследника е 30 кг по-малко.

Промените на габаритите са съвсем минимални. Предната следа е увеличена с 6 мм. Подобни незначителни модификации засягат и окачването, което вече е с „цели“ 3% по-меки предни пружини и 4% по-твърди задни. Регулирането на предното окачване от най-ниска до най-висока позиция вече отнема само четири секунди, докато при 720S тази процедура продължава 10 секунди.

Отвън колата напомня за връзката си 720S и изглежда по-скоро като фейслифт. По-видимите промени са в броните, задната решетка и разположеният централно накрайник на изпускателната система, подобно на P1.

Промените в интериора също не са особено големи, ако погледнем към таблото. Малко по-голям дисплей и леки козметични новости получава 750S. По-отличителното обаче са силно изрязаните меки части, покриващи карбоновите седалки, като те могат да бъдат тапицирани с кожа или алкантара.

Първородната Godzilla!