Как се гаси електромобил с 240 литра вода?
Всички знаем какво представлява горящ електромобил. Не един или два вече изгоряха в България. И покрай тези инциденти научихме и колко тона вода са необходими за потушаването на такъв изключително силен пожар. Подобни случаи действително са рядкост, но все пак ги има и представляват сериозна заплаха, особено ако се случи в подземен гараж, където не може да влезе стандартна пожарна.
Но британците от Prospeed Motorsport имат бърза панацея за горящи електрички. И тя е ето този шестколесен Hiload 6x6, разработен на базата на Toyota Hilux.
Шасито на японския пикап е сменено с двойно усилено, монтиран е още един заден мост и система за разпределение на въртящия момент към шестте колела. И това има своето практично обяснение. Теглото на модифицираният Hilux, зареден с всичко необходимо за гасене, е 5600 кг, от които полезният товар е около три тона.
Но по-впечатляващото в тази пожарна е системата за гасене ColdCut Cobra, специално проектирана за потушаване на пожар в електрически автомобил. Тя работи под 300 бара налягане. Водата е смесена с абразив и се „изстрелва“ с пистолет, наподобяващ такъв на водоструйка, с който може отблизо да се пробие пода на горящ електромобил. По този начин течността достига батериите и за по-малко от 10 минути може да ги охлади и изгаси напълно.
Prospeed Motorsport, занимаващи се днес основно с оф-роуд тунинг на Land Rover и Toyota, твърдят, че тяхната пожарна може да предотврати много големи пожари, причинени от само един запален електромобил. Toyota Hiload 6x6 е висок едва 1850 мм и може да влезе във всеки подземен паркинг.