Шоколадово яйце, ама от бързите!
Само го вижте… Този малък реактивен изтребител с 4 колела ще ви достави тръпка, несравнима с която и да е друга суперкола!
Гледах наскоро клип от рекордното изкачване на малката ракета на трасето на Goodwood Festival of Speed от 2022, и реших да драсна няколко реда в чест на яйцето. В днешната скучна и пластмасова индустрия, където всеки си мисли, че кара единствената по рода си кола, и няма втора като нея, хитрите англичани извадиха този мъник, който определено се квалифицира в категория екзотика, без това да е преувеличено.
Един от акцентите беше, когатo McMurtry Spéirling подобри историческия рекорд на пистата по време на фестивала. Колата, която те използваха, за да поставят рекорда, не беше окончателната производствена версия на автомобила, но компанията каза, че няма да мине много време, докато серийният модел бъде разкрит. Той вече е готов и може да бъде закупен срещу скромната сума от £820,000 преди ДДС и евентуални транспортни разходи.
След като производителят най-накрая повдигна завесата, изглежда, че малко са променили лудото яйце така, че да може да се кара от нормални хора по нормални пътища. Това е страхотна новина за феновете на електромобилите, защото това малко чудовище ще е най-лудото електрическо превозно средство в света, което носи със себе си също толкова лудо усещане зад волана и също толкова луд дизайн.
Нека разгледаме 5 от основните фактори това да е най-забавния акумулатор на 4 колела.
1. Изключително съотношение мощност/тегло
С размери 3,4 метра дължина и 1,5 метра ширина, McMurtry Spéirling има същите размери като на малка японска кола от типа: kei car. Благодарение на малкия си размер и конструкцията от карбон, яйцето има съотношение мощност/тегло от около 1 к.с./кг , което е почти същото като Koenigsegg One:1 и близко до това на кола от Формула 1.
2. По-бърз е от повечето състезателни автомобили
С това невероятно съотношение мощност/тегло идва страхотното ускорение. Въпреки, че се задвижват само задните колела, Spéirling може да се изстреля светкавично бързо, достигайки 100 км/ч от място само за 1,4 секунди и 200 км/ч за 2,63 секунди. Мат Уатсън от CARWOW имаше честта да бъде човека зад волана на яйцето при поставянето на рекордите. Тук максималната скорост не е толкова важна, въпреки че тя достига 240 км/ч за малко над 5 секунди. Изминава четвърт миля за 8 секунди. Само искам да напомня, че яйцето взе рекорда за спринт на четвърт миля от Pininfarina Battista, кола която е в класа на хиперавтомобила Rimac Nevera, при който има четири ел. мотора, по един за всяко колело….
3. Вентилаторите засмукват колата към пътя като дъвка…
Вероятно най-уникалната характеристика на Яйцето (Spéirling) е неговият вентилатор. Въпреки че колата има традиционно крило на гърба си, което дава голяма притискаща сила, така че да може да завива с висока скорост в завоите и да е стабилен на пътя при висока скорост, вентилаторът е скрития коз и този, който го държи залепен за пътя. Този вентилатор засмуква колата върху каквато и да е повърхност или настилка, и спомага за създаването на херметично уплътнение. При максимална скорост от McMurtry казват, че колата генерира повече притискаща сила от болид от Формула 1, което означава, че не би трябвало да има проблем при шофиране с главата надолу през тунел, както знаем от рекламите през не толкова далечното минало!
4. Разположението на седалката в средата е подобно на състезателен автомобил
За да се сведе до минимум ненужното тегло, McMurtry решават да направят Spéirling едноместно МПС. Това и носи визията, подобна на реактивен изтребител. Голямо стъкло, подобно на яйце по форма, и под него пилот, готов да си загуби обяда… и закуската.. и евентуално вечерята на един път. От вътрешността на автомобила централната позиция ви дава усещане за пълна прецизност и контрол над автомобила. Трябва да отбележим и че дизайнът напомня на електрическа състезателна кола от Формула Е, що се отнася до външното оформление.
5. Вентилаторът го прави наистина шумен и готов за полет!
Електрическите коли по дефиниция, дори и най-бързите сред тях, работят почти напълно безшумно. Но при McMurtry Spéirling, с гениалния заден вентилатор ефектът е да го кара да звучи повече като реактивен самолет, отколкото като кола. Със завъртяно копче докрай, вентилаторът произвежда около 120 децибела, което е близо до истински реактивен двигател.
Водачът може да регулира и мощността на вентилатора в зависимост от настилката и сцеплението, така че докато обикаляте квартала вечер, да е също толкова тих, колкото всеки друг EV. С изключен вентилатор вдигате обхвата на батерията и разхода на ток също спада.
КАТО ЗА ФИНАЛ
McMurtry Spéirling Pure е едно от най-скъпите превозни средства в света и ще трябва да изчакате до 2025 г., за да получите бройката си, но не мога да се сетя за друго електрическо превозно средство, което предлага подобно изживяване. Ако повечето EV бяха като това супер яйце, мисля, че бъдещето има доста по-светъл изглед. Дотогава всички ще си карат скучните ВАГ таратайки и Тесли. Яйцето е първото EV при което израза кеф от шофиране не е излишен.