Новото Porsche 911 S/T у нас започва от 599 660 лв. Конфигурирахме си служебно*


18 Aug 2023

Ако не следите гамата на Porsche 911, отварянето на сайта на марката може малко да ви обърка, нищо че страницата е една от най-подредените на автомобилен производител. Ще видите модели 718, който са Boxster и Cayman, ще видите Taycan Turbo, който е електрически и няма… турбо, както и 911 Turbo, макар че и базовата Carrera, която също е 911, също е… турбо. 

Йерархията в моделната гама на 911 също може да ви се стори не особено ясна. Най-мощната версия е 911 Turbo S с 650 коня, но пък най-пистово ориентираната е GT3 RS, която е атмосферна и е с „едва“ 525 к.с. Разбирате какво имам предвид.

С този материал обаче не целя да внеса яснота в портфолиото на Porsche, а да споделя с вас кое е най-скъпото 911. Всъщност, това е и най-скъпият сериен автомобил на марката в момента. Става въпрос за Porsche 911 S/T, което излезе съвсем скоро, Войков вече писа за него, но тогава още нямаше цена у нас. Е, вече има и тя започва от, внимание, 599 660 лв. Леле.

Това значи, че ограниченото в 1963 екземпляра 911 S/T e с почти 52 хил. лв. по-скъпо от досегашния първенец Porsche 911 Dakar (2500 броя, у нас вече има поне 2). И с 85 хил. по-скъпо от следващото по цена надолу 911 GT3 RS. Това обаче е базовата цена, към която може да добавите опции и да я промените осезаемо. С колко точно реших да разбера, като се зайграя с конфигуратора. Нещо, което правя доста често без да ви споделям в сайта, но този път „осребрявам“ забавлението ми чрез този материал. *И оправдавам звездичката в заглавието.

Porsche имат интересна опция наречена Paint to Sample или в превод „цвят по мостра“. Реално не е по мостра, а се избира от допълнителна палитра и се доплаща, в случая, 30 655 лв. Тридесет хиляди. При 911 Dakar същата опция се таксува „само“ 21 564 лв., но това е положението. Избрах Gulf Orange, a при добавяне на „колела със сребристо лаково покритие“ за 0,00 лв., системата ми добави още 32 380 лв. 

Спокойно, това е защото сребристите джанти идват в комплект с пакет наречен “Heritage Design Package 60 Years 911” – лепенки на вратите, специален кожен салон и още работи. Оттам сложих карбонова предпазна клетка вътре за 9k, система за повдигане на предната ос (6200), матрични LED фарове (7k) и още няколко неща. 

След чертата? 703 810 лв. с ДДС. Тоест, успях да добавя оборудване за около сто хиляди, максималното за S/T. Така, че ако и вие решите да си го специфицирате така и успеете (някак си) да го договорите за 5 години без първоначална вноска, се връзват по 11 730 лв./месец. Надявам се да съм ви бил полезен с тази статия.

Фенове сме! A вие?