Mercedes представи E-Class All-Terrain

  • Галерия с десет снимки Галерия с десет снимки

04 Sep 2023

Mercedes представи второто поколение на своята Е-класа All-Terrain. Рядко срещаната автомобилна порода “комби на кокили” все още е изключително популярна в родната си Германия (погледнете патрулките пред което и да е полицейско управление, както и пред фермата на чичо ви Ханс), като ще се предлага не само в цяла Европа, но дори в Щатите, където компанията няма друго комби.

All-Terrain се различава от стандартното комби по задължителното двойно предаване за всички версии, повдигнатото с 46 мм окачване и различните настройки на пневматичното окачване.

Задвижването е поверено на три варианта: дизел, бензин и плъгин хибрид, който обаче е базиран на дизеловия вариант – рядко срещана комбинация. Базовият модел е дизеловият хибрид E 220 d 4Matic – 2-литров мотор, 197 к.с. и малък електромотор с 23 к.с., благодарение на който средният разход е едва 5,3 л/100 км. Максималната скорост е 220 км/ч.

Следва E 450 4Matic с 3-литров бензинов двигател (381 к.с.), подпомогнат от същия електромотор с 23 коня. Средният разход е 7,9 л/100 км, максималната скорост е ограничена на класическите 250 км/ч.

Топ моделът е плъгин хибридният вариант E 300 de, базиран на 2-литровия дизел. Тук електромоторът добавя 129 к.с. и 440 Нм за общо 313 к.с. и 700 Нм, като е възможен пробег изцяло на ток от 102 км.

Дали това е кола за сериозен офроуд? Очевидно не! Но това не пречи на пневматичното окачване да работи доста бързо, за да осигури комфорт, дори при висока скорост по лоши пътища. Клиренсът никога не се променя, независимо колко е натоварен багажникът (615 до 1830 литра), а всеки от четирите амортисьора работи самостоятелно и независимо от останалите, като получава информация за пътните условия от сензорите по колата. Подобно на системата при Land Rover, 360-градусовата система от камери прави предния капак “прозрачен”, за да виждате камъни и други препятствия, когато се движите по лоши пътища или по българска новопостроена магистрала.

Блокиране на диференциали!? Не! Но пък на борда има селфи камера, а операционната система поддържа TikTok и други подобни приложения, които явно инженерите на Mercedes смятат за по-полезни…

 

Лукс от Китай!