Benelli TRK 702X, бестселърът на марката вече е у нас


06 Oct 2023

1000 регистрирани мотора само за септември. Такава е статистиката за Италия, което нарежда новия Benelli TRK 702X в топ 30 на най-продаваните двуколесни машини за 2023. У нас? Рано е да е каже, защото байкът току-що дебютира на родна земя.

Честно казано съм впечатлен. На живо машината изглежда чудесно, не само като дизайн. Бях любопитен какво е усещането за качество и на първо четете е доста добро. Сглобка, изпълнение, повърхности, TRK 702X не отстъпва по нищо на доказаните японски и европейски марки.

Моделът наследява успешния TRK 502, но при новия модел Benelli залагат на по-голяма кубатура и повече мощност. Двуцилиндровият агрегат е с обем 693 куб. см, от които „изкарва“ 70 к.с. при 8000 об/мин и 70 Нм при 6000 об/мин. Резервоарът е с непроменена вместимост, предостатъчните 20 литра, които дават автономност от над 400 км.

Серийно мотоциклетът идва с колела със спици, с предна гума 19-ка и задна 17-ка, обути в Pirelli Scorpion Rally STR 110/80 и 150/70. Benelli имат и шосейна версия (702, без X-ът) със 17-инчова предна гума и малък клиренс, но за момента у нас се предлага по-атрактивната 702 X. Предпазителите за ръцете, централната стойка и скарата за багаж/топкейс отзад влизат в базовата цена, както и LED светлините и 5-инчовият ТFT дисплей. През последния и Bluetooth, карачът може да свързва смартфона си. 

Окачването? Тук също няма импровизации от страна на китайско-италианската марка. Заложено е на KWB вилка с ход 140 мм и заден амортисьор (50 мм), спирачната система е Brembo, a ABS модулът е на Bosch. Масата на мотора сух е 220 кг, а с пълен резервоар – 238 кг, което е с 3 кг по-малко от неговия предшественик TRK 502.

Експонатът в шоурума на Motopoint е във Forest Green разцветка и е регистриран, така че може да се тества. Аз лично нямам търпение да го пробвам, което ще стане скоро. Другите варианти са Anthracite Grey, Dune Sea и Moon Grey. А относно цената, тя е 15 900 лв., което означава по малко над 1500 лв./месец, ако се вземе на лизинг за една година.

Освен Benelli TRK 702X, домакините ни показаха и новостите при Kymco. Моделът CV3 550 Noodoe E5 например е първото триколесно предложение на марката, разчитащ на същия 550-кубиков двигател с 51 к.с., който задвижва и топ модела Kymco AK-550 Premium. Последният е единствения скутер на пазара с т.н. корнеринг ABS.

Най-добрият в класа си?