Знаете ли колко Lambo Murciélago има у нас?!
Lamborghini Murciélago е едно от най-харесваните Lamborghini-та от епохата, в която активната аеродинамика не се срещаше под път и над път, а съчетанието между V12 и ръчна скоростна кутия още беше възможно. Пичовете от Bulgarian Registry (които, между другото, тъкмо празнуват една година, честито!) проследяват историята на всяко едно от Murcielago-тата, които преди или сега са в България.
Тяхното проучване показва, че в страната ни в един или друг момент е имало общо 17 екземпляра Lamborghini Murciélago. Пет от тях и в момента са у нас. От тези 17 екземпляра пет са били с ръчна скоростна кутия, като две са претърпели тежки катастрофи. Цветовото разнообразие на Мурситата у нас е впечатляващо: Verde Ithaca, Giallo Taurus, Balloon White, Arancio Atlas, Azzurro Aquarius, Monterey Blue – все редки и колекционерски цветове. Носят се слухове, че сме имали и оранжево SV.
Интересна история имат две от колите:
СА0001АР: First Edition Murciélago LP 580, шаси номер 277 от общо 4099 произведени, докарано в България през 2006 г. Същата година участва в ралито Gumball 3000, заедно с българското Ferrari F40. Участниците стартират в Англия, минават през Франция, Австрия и Унгария.
Колите пристигат в Сърбия и се качват на товарен самолет до Тайланд, а оттам – на още един до Щатите. Финишират в Playboy Mansion в Лос Анджелис. Преди години “нашето” Murciélago редовно е забелязвано по френските курорти, но напоследък рядко се кара.
E2473: Единият от изгорелите автомобили е светлосиньо (Azzurro Aquarius) LP 580 с ръчни скорости и дубайски номера – първото Murciélago по нашите пътища.
Колата е купена през 2004 г. от българин в Дубай на 2700 км. Кара я там около една година и я докарва в България през май 2005 г. На 30 юли същата година катастрофира на път за Слънчев бряг и колата се запалва. По чудо го спасява отец Петър, но колата е тотализирана.
Застрахователят я продава на морга, оттам е купена от англичанин, който планира да я възстанови. След 3-4 години шасито е напълно оправено, но има проблеми с документите.
Новият собственик се решава да разпродаде здравите части, тъй като няма как да регистрира Lambo-то в Англия, дори и да го е възстановил напълно. През 2016 г. в Англия катастрофира Murciélago SV. Купуват шасито на "нашето" Мурси и го присаждат на SuperVeloce-то. Останалите части са поставени на различни коли в Англия и Щатите.
Много хора определят Murcielago като една от последните аналогови суперколи. В момента цената на добре запазени екземпляри върви около 250-300 хил. евро за кола с полуавтоматична E-gear трансмисия, като ръчките (версия LP 580) са малко по-скъпи. LP 640 с три педала е колекционерска рядкост – 104 произведени бройки в света, които рядко сменят собственика си. Murciélago SuperVeloce също е доста рядко изпълнение с едва 308 броя (само седем с механична трансмисия!). Вървят по 500-800 хил. евро в зависимост от състоянието. Напоследък цените на всички Мурсита растат, което ги прави много добра инвестиция…