От Mercedes-Benz са готови! Пускат конкурента на Tesla Semi


10 Oct 2023

Daimler Truck представи в Хамбург дългоочаквания мощен конкурент на електрическия влекач Tesla Semi. Това е серийният Mercedes-Benz eActros 600, който се разработваше в продължение на няколко години. Сега той е напълно готов и определено има с какво да привлече и най-консервативните клиенти, разчитащи на дизелови влекачи.

Наскоро eActros 600 e бил тестван в реални условия в Алпите, където успешно е изминал 530 км, като композицията е била с тегло 36,2 тона. Официално полезният товар със стандартно ремарке е 22 тона, а максимално допустимото тегло на влекач и ремарке е 44 тона.

Електрическият Mercedes-Benz eActros 600 има автономен пробег от над 1060 км. За сравнение пуснатият в производство електрически влекачт Tesla Semi има пробег от около 800 км. Mercedes-Benz има в гамата си още две версии eActros: 300 и 400, които осигуряват съответно 330 и 400 км пробег.

Батериите на eActros 600 могат да бъдат заредени от 20 до 80% за половин час на станция с 1мВт. Влекачът разполага с три отделни пакета батерии с общ капацитет от 621 кВч.

Задвижването се осигурява от два електромотора, генериращи 536 к.с., но с за кратко могат да произведат 804 к.с. Двигателите са разположени на една ос и са свързани с 4-степенна автоматична трансмисия.

Новият модел на Daimler Truck е проектиран според компанията да издържи без проблем 1,2 милиона километра в рамките на 10 години, какъвто е пробегът на повечето дизелови влекачи за подобен период. Немската компания твърди, че след въпросните 10 години капацитетът на батериите ще бъде около 80%.

Електрическият eActros 600 има сензори и камери, даващи 270-градусов изглед на водача. Оборудван е със системи за предотвратяване на сблъсък, аварийно спиране, разпознаване на пешеходци и велосипедисти, както и с асистент за смяна на лентата, който може да върне камиона в първоначалната лента, ако в изпреварващата има кола.

Продажбите на eActros 600 стартират от тази година, а производството е планирано за края на 2024 г. В момента Daimler Truck тества прототип на eActros с водородно-електрическо задвижване, който с едно зареждане с водород може да измине 1047 км.

Сбогом V10!