Очаква се още 12 хил. човека да използват метрото след строежа на метростанцията в Обеля
Започна изграждането на мащабен интермодален хъб в западната част на София с метростанция и жп гара. Новата метростанция ще бъде на бул. "Панчо Владигеров" между депо "Обеля" и метростанция "Обеля" и има връзка с I и II метродиаметър, с жп мрежата и с автобусния транспорт.
Очаква се с изграждането на новата метростанция още 12 хил. души да използват най-удобния и екологичен транспорт ежедневно. Броят на автомобилите ще намалее с около 5 600 дневно, а вредните емисии във въздуха – с около 1 500 тона годишно. В момента 380 хил. души ползват ежедневно метрото, а в края на 2025 г. след приключването на участъка през "Подуяне" се очаква още 45 000 души да се придвижват ежедневно с метро. След изграждането и на участъка през „Слатина“ през 2027 г., над половин милион души всеки ден да използват метро.
Бъдещата спирка на софийското метро ще служи за прекачване на пътниците между Линия 1 и Линия 2 на метрото и ще бъде начална и за двете линии. Освен станцията ще се изгражда 900 м тунелен участък за връзка със съществуващия метротунел, който ще осъществява комуникацията с депо „Обеля“.
Върху метростанцията Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще изгради през следващите три години и нова жп гара, като изходите на станцията ще излизат на пероните. Така западните направления на железопътната мрежа – тези към Драгоман, Кюстендил и Божурище, ще имат директна връзка с Линия 1 и Линия 2 на столичното метро. Жп гарата е включена в проект за модернизацията на жп линията София – Драгоман.
Поради предвидените функции на крайна спирка на двете Метролинии (1 и 2) в проектното решение на метростанцията е предвидено да се изпълни централен перон с широчина 9,5 м, дължина 100 м и светла височина 3,5 м. Предвижда се гарата да бъде с един страничен и един централен перон, като коловозите стават три. Метростанцията ще има три изхода, като два от тях ще имат връзка с жп спирката и съответните перони. За достъп до тях и до южната страна на ж.к. „Модерно предградие” ще има асансьори, ескалатори и стълбища.
При реализацията на проекта не се предвижда затварянето на бул. „Панчо Владигеров”, ул. „Обелско шосе” или вътрешнокварталните улици в ж.к. „Обеля 1”. Това ще бъде постигнато чрез въвеждането на етапност при строителството и при временната организация на движение. Стойността на проекта е 23,2 млн. евро, без ДДС. Срокът на изпълнение е 36 месеца и се очаква обектът да бъде готов през октомври 2026 г.