България: Продажбите на нови коли намаляват изоставането от колите на старо


13 Nov 2023

Ако доскоро разликата в регистрациите на нови и коли на старо беше около десет пъти, то през 2023 г. тя пада сериозно, макар все още да се измерва в пъти. 

Тези данни са базирани на официалните данни на МВР за регистрации на нови и употребявани превозни средства от 1 януари до 31 октомври 2023 г. За посочения период нови (в статистиката на МВР това са коли на по-малко от шест месеца) са регистрирани 31 710 автомобила от категория М1 (до осем места). 

За същия период са направени 135 537 регистрации на коли на възраст над шест месеца, като повечето от тях (над 120 хиляди!) са на коли на възраст над десет години.

Макар разликата все още да е над четири пъти, то за първи път продажбите на нови коли се връщат към нивата отпреди пандемията, докато тези на коли на старо – намаляват.

Много любопитна е статистиката и за отделни марки. При Audi, например, регистрациите на нови автомобили за първите десет месеца от годината, са 15 пъти по-лоши от тези на коли на старо – 855 срещу 13 048 екземпляра. Подобни са числата при VW, BMW и Mercedes – най-популярните марки на старо у нас. В другия край e марката Dacia, от която има повече регистрации на нови, отколкото на коли на старо – 2973 срещу 2258 екземпляра. Никоя друга марка не може да се похвали, че продава повече нови коли, отколкото се внасят на старо, макар при Skoda (3244 нови и 4423 стари), Tesla (302 нови срещу 488 стари) или Kia (2035 тови срещу 3057 стари) разликата да не е толкова драматична, колкото при немските марки.

 

Най-добрият в класа си?