Lexus LBX - самозареждащ се хибрид с технологии от Ф1 и познатата надеждност
„Безкомпромисният“ подход на Lexus при създаването на изцяло новия компактен кросоувър LBX се отнася в една и съща степен за авангардното, електрифицирано задвижване на автомобила и за неговия нов стил и премиум оборудване. Той се задвижва от напълно нова самозареждаща се хибридна електрифицирана система, базирана на технологични решения от най-ново поколение. Те са създадени с отчитане на най-високите критерии по отношение динамика, ефективност, разход на гориво, емисии и удоволствие от шофирането.
Като дългогодишен лидер в електрификацията в сегмента на премиум автомобилите, Lexus прилага несравнимия си експертен опит, за да реализира по нов начин Lexus Hybrid Drive, намалявайки теглото и размерите на компонентите, където е възможно, и анализирайки всеки елемент, с помощта, на който разходът на гориво и емисиите могат да бъдат подобрени. В същото време динамиката създава за водача още повече удоволствие, комбинирайки реакция, обратна връзка и управление. В своето съчетание те гарантират характерното за марката пътно поведение Lexus Driving Signature, предлагащо комфорт, контрол и увереност по всяко време.
Малък двигател с големи идеи
Трицилиндровият двигател е малък по размер, но може да се похвали с впечатляващи технически решения, които дават възможност за постигане на невероятно ниво на ефективност и динамични качества. Някои от тях като изключително леката конструкция на буталото произхождат от най-модерния технологичен свят на автомобилните състезания, като Формула 1. Въпреки че агрегатът е със скромния капацитет от 1,5 литра, той е идеален като компонент от самозареждащото се хибридно електрифицирано задвижване на LBX. Двигателя отговаря на всички строги изисквания на Lexus за дълготрайна надеждност, а тъй като е с атмосферно пълнене, не е подложен на експлоатационните натоварвания свързани принудителното пълнене с турбокомпресор.
Спокойствието на клиента, когато става дума за качество и издръжливост, е гарантирано с водещата на пазара гаранция на Lexus от до 10 години/200 000 км. Максималната системна мощност е 136 к.с. по DIN/100 кВт.. Очаква се това да позволи ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди, като същевременно предоставя капацитет на теглене до 750 кг. Двигателят функционира с изключителна високо ниво на топлинна ефективност, което означава, че енергията, съдържаща се във всяка капка гориво се преобразува по най-добрия възможен начин в задвижваща мощност. Това се постига с помощта на високоскоростен горивен процес и намаляване до минимум на загубите от триене в задвижването. Охладителната система с променливи параметри помага на двигателя да достигне бързо работна температура, като се настройва автоматично към условията на работа и външната температура.
Използването на електронно контролираното променливо газоразпределение – VVT-iE – също спомага за постигане на високото ниво на ефективност и реакция при подаване на газ, дори от ниски обороти на двигателя.
По-малка, по-лека, по-добра
Фокусът върху проектирането на по-малка, по-лека и съответстваща на LBX хибридна система за най-компактния модел на Lexus досега, е довел до необходимостта от значителни промени в хибридната настройка. Новият блок за управление на мощността (PCU) гарантира, че повишената мощност на тяговата батерия на хибридната система може да се управлява оптимално. Той е позициониран над трансмисията и заема и по-малко място. Последната има по-компактна конструкция, при която двата електрически мотор-генератора на системата за задвижване, са разположени един до друг на отделни валове.
Същите принципи важат и за батерията на хибридното задвижване. Тя е базирана на нова биполярна никел-метал хидридна технология, позволяваща въпреки по-малките размери и по-ниското тегло да съхранява повече енергия. По този начин тя има съществена роля за динамиката на автомобила. Новата хибридна система позволява шофиране с по-високи скорости и изминаване на по-дълги разстояния в изцяло електрически EV режим.
Приятно усещане
Инженерите са обърнали специално внимание на начина на развитие на мощността на хибридната система, който да бъде приятен и успокояващ. Водачът ще оцени по достойнство силовото предаване, настроено, така че да осигурява приятна динамика и отзивчиво поведение, създаващо балансирано, линейно усещане за ускорение, което съответства в максимална степен на начина на използването на педала на газта. При моделите с по-високо ниво на оборудване, системата Shiftmatic дава възможност за управление с лостчета за превключване през шест стъпки в рамките на работния диапазон, създавайки усещане за използване на механична трансмисия.
E-Four предлага повече
Системата за задвижване на всички колела E-Four на Lexus се предлага като опционално оборудване за определени модели LBX. Добавянето на допълнителен електрически мотор на задния мост автоматично осигурява повече сцепление и стабилност, когато е необходимо, като например на хлъзгави повърхности и при потегляне и движение в завои. Така се подобрява безопасността, динамика и се повишава увереността на водача.
Значително намаляване на шума
LBX е проектиран да намали до минимум предаването на шум и вибрации от двигателя, включително с използването на балансиращ вал за последния и широкото използване на шумопоглъщащи материали в стратегически точки в автомобила. Новата батерия на хибридното задвижване също оказва влияние: благодарение на по-голямата изходна мощност, бензиновият двигател може да работи с до 20% по-ниски оборотни режими. Освен че спомага за намаляване на разхода на гориво, това означава, че звукът на двигателя е по-тясно съобразен с натиска, който водачът прилага върху педала на газта.