Това са “българските” Lamborghini Diablo!

  • Галерия с 19 снимки Галерия с 19 снимки
  • Историята на жълтия/оранжев екземпляр може да се проследи доста подробно Историята на жълтия/оранжев екземпляр може да се проследи доста подробно
  • Той сменя няколко собственици Той сменя няколко собственици
  • Ключов момент е нападението от плъхове, които повреждат електрониката Ключов момент е нападението от плъхове, които повреждат електрониката
  • В интернет могат да се намерят доста снимки на колата от 90-те с доволни деца, позиращи за снимка В интернет могат да се намерят доста снимки на колата от 90-те с доволни деца, позиращи за снимка
  • Червеният екземпляр е с благоевградска регистрация, но не е виждан у нас Червеният екземпляр е с благоевградска регистрация, но не е виждан у нас

20 Nov 2023

С любезното съдействие на нашите приятели от Bulgarian Registry този път разказваме за “българските” Lamborghini Diablo. 

Жълтото Diablo

Годината е 1993 и по софийските улици прехвърча жълто Lamborghini Diablo, суперкола, която се произвежда от само две-три години. Звярът безспорно се откроява на фона на съветските Лади и Москвичи. Интернет няма и българинът е виждал подобни екзотични коли само на картинките от дъвки "Турбо" и в западните филми.

Колата е ранен екземпляр в цвят Giallo Metallic, с голямото табло, характерно за 1991 и 1992 г.

Наследникът на Countach е едно от най-популярните Lamborghini-та и от днешна гледна точка е доста екстравагантен модел със своя 5,7-литров (в края на 90-те вече и с 6 литра работен обем) атмосферен V12 и 5-степенна ръчка. “Дяволът” е произведен в 2903 екземпляра – доста скромен тираж на фона на днешното производство на Lamborghini, но нека не забравяме, че 90-те са труден период за компанията, която е близо до фалита преди да бъде купена от VW Group през 1998 г.

Първото Diablo е представено през 1990 г. и идва с 492 к.с., 580 Нм и задно предаване – това е преди Audi да наложи двойно предаване за всички модели от Санта Агата. И пак, това е суперкола от старото поколение – без ABS (поне в началото) и с маса от едва 1576 кг, въпреки богатото серийно оборудване, включващо електрически седалки и прозорци, аудио Alpine (със CD плейър, леле!) и серво (моделите след 1993 г.). Двойното предаване (до 25% от мощността към предния мост) идва с варианта VT от 1993 г., като системата е близка до тази в небезизвестния LM002.

По това време се появяват и олекотените, но по-мощни версии SE30 и SE30 Jota с 530 к.с., но истинска колекционерска рядкост днес са вариантите SV (Super Veloce) с 517 к.с., макар в един момент те да се оказват по-евтини от стандартното Diablo и SE30. Между 1995 и 1998 г. се произвеждат и около 200 екземпляра Diablo VT Roadster.

След смяната на собствеността на компанията през 1999 г. се появява обновеното Diablo с фарове от Nissan 300ZX (Z32), които вече не се прибират, по-качествен интериор и повече мощност – 536 к.с. и 605 Нм. По това време се появяват и 6-литровите версии, като най-мощна е Diablo GT с 583 к.с. и 630 Нм, която тежи само 1460 кг.

Връщаме се у нас! Някъде през 1996 г. свързваният с подземния свят Филип Найденов – Фатик купува Diablo-то от първия му български собственик. Куриозното е, че той притежава колата само два часа, тъй като негов приятел му прави оферта за бартер, която не може да откаже.

Регистрирано е със софийски номер - С 6677 СС. За жалост малко след това се случва куриозна случка – плъхове и белки проникват в гаража, където се съхранява колата, и повреждат електрическата инсталация. По това време ремонтът изглежда невъзможен и собствениците продават колата на много ниска цена.

Няколко години по-късно по софийските улици се появява оранжево Lamborghini Diablo. Това е същото Lambo, повредено от гризачите няколко години по-рано. Ремонтът на електрическата инсталация вероятно се случва извън България, новият цвят е Arancio Atlas или Arancio Ishtar. Колата е с нова генерация Capristo, спойлер и нова задна решетка (старата е била повредена от плъховете). От 2003 г. регистрационният му номер е С 1666 МХ, като колата често може да се види по пътищата или на събития, включително драг състезания в Божурище.

През 2007 г. застраховката на Lambo-то изтича. Вероятно по това време е получена някаква сериозна повреда и колата е препродадена. Четири години по-късно се появява с изваден мотор в автокъща “Капитолия”. Слухове твърдят, че цената е била 40 хил. лв. Най-актуалните снимки са отпреди десет години (2013 – 2014), като на тях Diablo-то е в сервиз, моторът все още е изваден и колата тъне в прах. След това следите му се губят, като според едни то е продадено в Германия, а според други още е у нас, но не е в движение.

 

Червеното Diablo

Второто българско Diablo е червено на цвят, също ранен екземпляр, но има предна броня и джанти на по-късното 6.0. Регистрирано е в Благоевградска област, но е било забелязвано единствено в Солун. Има застраховка и снимки между 2011 и 2015 г. От осем години няма вести от Lambo-то, но Bulgarian Registry смята, че все още е в ръцете на българин.

Други Diablo

Носят се слухове, че към 2002 – 2003 в България е било внесено сиво Diablo SV, но информацията е противоречива. Някои смятат, че такава кола не е идвала у нас, според други е скрита от над 20 години и събира прах, а трети са на мнение, че отдавна е била изнесена в чужбина. 

Bulgarian Registry непрекъснато издирва нова информация, така че следете профила за повече подробности!

 

Най-добрият в класа си?