Един от трите прототипа Bugatti EB110 Super Sport се продава

  • Галерия с 18 снимки. Галерия с 18 снимки.

21 Nov 2023

Масов модел на Bugatti няма, но този екземпляр спокойно може да се определи, като една от най-редките коли на марката. Защото е направен само три пъти, при това с разлики. Произведен е през 1993 и реално е прототипът на най-мощната версия Super Sport.

Тоест, това е автомобилът върху който са направени и тествани модификации за SS, преди моделът да бъде пуснат в лимитирана серия. Уникални за него са карбоновият капак на двигателя, лостът за смяна на скоростите, както и системата с два резервоара, които се зареждат от една гърловина.

Идеята била двата реда от по 6 цилиндъра (3,5-литров V12) да си имат собствен резервоар. При другите два прототипа те се пълнели индивидуално, не били свързани, което означавало, че когато единият пресъхнел, половината от буталата спирали да… бутат. Тази недомислица била изчистена при въпросния трети развоен автомобил.

Друга уникална особеност на това шаси PCD39006 е двигателят. В него е инсталирана машината, с която Bugаtti поставя световен рекорд за скорост на пистата „Нардо“ година по-рано, на 24 май 1992 – 342 км/ч. Да, колата е предсериен прототип и със свалени огледала, но въпреки това постижението е легитимно. В последствие Bugatti разглобяват „рекордьора“, а моторът му се озовава в този автомобил.

Шаси PCD39006 остава притежание на компанията до нейния фалит през 1995, след което попада при първия си собственик, ентусиаст от Холандия. Той кара колата при Dauer Racing, за да я направи легална за регистрация. След банкрута на Bugatti, именно Dauer купуват останалите недовършени шасита и части, като в последствие завършват още няколко коли.

Сега този култов екземпляр със супер история и в такова състояние е обявен за продан през RM Sotheby’s. Пробегът е едва  3528 км, а прогнозния диапазон е между 3 и 3,4 млн. долара. За тези пари може да си купите Chiron или пък два Veyron-a. Бихте ли дали толкова за него?

Лукс от Китай!