Лек фейслифт за Audi SQ7 и Q7

  • Галерия със 17 снимки. Галерия със 17 снимки.

31 Jan 2024

„Най-доброто Q7 за всички времена“. Така марката определя подобреното второ поколение на високия си модел с quattro задвижване. Или по-точно от 2005 г. насам, когато Audi представиха първата генерация Q7. Какви са новостите?

Отвън промените са в предната и задната част. „Audi систематично редуцира декоративните елементи за да придаде на автомобила още по-чист вид“. Т.н. “Singleframe” решетка е пипната, като за пръв път могат да се поръчат и HD Matrix LED фарове с лазерна технология. Последната сработва над 70 км/ч и „значително подобрява обсега“ на дългите светлини.

Интересна промяна са и опционалните OLED задни светлини. Те имат „функция за индикация за близост“, която предупреждава движещите се отзад шофьори, когато приближат Audi-то на 2 или по-малко метра. Тогава колата задейства всички LED елементи, за да каже на напористите водачи, че не са прави.

Немците подчертават, че серийното оборудване е по-богато отпреди. V6 модела вече идва с алуминиеви 19-ки (достигат до 22), алуминиеви релси на покрива, камера за заден ход и асистент за превключване на светлините. С базовото изпълнение получавате и комфортен подлакътник, интерфейс за смартфон и площадка за безжично зареждане.

„Само Audi се кара, като Audi“, казват от… Audi. В тази връзка, SQ7 идва стандартно с адаптивно въздушно окачване, което регулира висичината на колата в зависимост от ситуацията или по команда на шофьора. Може да се вдигне с до 90 мм или да се спусне с 30 мм, при магистрално каране. Със спортната му версия, Q7 може да падне с още 15 мм.

Екстра за Q7 e и системата за завиващи задни колела, която намалява диаметъра с 1 метър. Тя е серийна за SQ7, което „базово“ се доставя и с активни електромеханични антиролбари, налични опционално за моделите с V6 TDI и TFSI мотори.

И като стана дума за двигатели, гамата започва с 45 TDI quattro, кето означи 3-литров дизелов V6 с 231 к.с. и 500 Нм, способен на 7,1 сек от 0-100 и развиващ до 226 км/ч. Следва същият мотор, но в по-мощна версия в 50 TDI quattro – 286 к.с., 600 Нм, 6,1 секунди и 241 км/ч. Бензиновите задвижвания също две - Audi Q7 55 TFSI с трилитров V6 с 340 к.с. и 500 Нм, за 5,6 секунди и 250 км/ч. Топ спецификацията SQ7 e с познатия 4.0 V8 TFSI генериращ 507 к.с. и 770 Нм. Тя вдига 0-100 за 4,1 секунди и е ограничена на 250 км/ч.

Цени? Имаме ги за Германия. Там базата на Q7 стартира от 79 300 евро за 45 TDI quattro, 55 TFSI quattro е от 82 500, a SQ7 – от 112 000 евро.

Лукс от Китай!