Запознайте се с Audi RS 6 Avant GT
Харесва ви или не, Audi скоро ще пенсионира актуалното RS 6, както и цялото семейство A6, за да ги замени с електрически наследници. Дотогава, обаче, има още една изненада: новото RS 6 Avant GT – вероятно последната версия на славното бензиново комби!
По какво се различава от “нормалното” RS 6 Avant performance!?
Като изключим цветовете в стила на класическото състезателно Audi 90 quattro IMSA GTO и по-скорошната му интерпретация в концептуална форма Audi RS 6 GTO, то колата технически е доста близка до простосмъртното RS 6.
Окачването, обаче, идва от RS 4 Competition – с механични настройки и като цяло с 10 мм по-ниско от това на RS 6 performance. 22-инчовите джанти Avus са нови, керамичните спирачки са стандартни, предният капак е карбонов, а централният и задният диференциали са пренастроени за по-игриво поведение. Има и нов голям спойлер на покрива. Като стана въпрос за покрива, това е първото RS 6 Avant без релси за багажник на покрива…
Под капака обаче промени няма. Не че 4-литровият V8 някога е страдал от липса на мускули. Неговите 630 к.с. и 850 Нм са запазени, така че същото важи за ускорението до 100 км/ч за 3,3 секунди и максималната скорост от 305 км/ч.
Audi смята да произведе точно 660 екземпляра. Те, обаче, няма да се правят изцяло в завода в Некарзулм, както останалите RS 6. След първоначалната подготовка на каросерията, тя ще се изпраща в ателието Бьолингер Хьофе, където Audi прави R8, e-tron GT и RS e-tron GT. Финалното сглобяване ще се извършва от супер малък екип от седем от най-добрите механици на Audi, като всички специални за версията GT елементи ще бъдат монтирани ръчно. Това вероятно обяснява защо вариантът GT ще струва 220 хиляди евро – брутална надценка над стандартното RS 6 Avant performance, което стартира от “скромните” 137 хил. евро.