Porsche представи новия Taycan: 952 к.с., зареждане с 320 кВт, 0-100 км/ч за 2,4 секунди


07 Feb 2024

След месеци на тестове (и много подгряващи снимки и видеа), Porsche представи напълно обновения Taycan. В деня, в който BMW извади i5 Туринг, случайно... Макар да не е изцяло ново поколение, електрическият модел е толкова променен технически, че може да се счита за Taycan 2.0: по-лек, по-бързо зареждащ и по-бързо ускоряващ. Тестовите коли са минали 3,6 млн. км.

Версии

Запазени са трите моделни семейства, от които Porsche дотук има 150 хиляди продадени екземпляра: седанът Taycan и двете комбита: Cross Turismo и Sport Turismo, като имената им говорят достатъчно за предназначението. Всяка от тези три типа каросерии идва с четири варианта на задвижване, като всички те са по-мощно и по-бързи, отколкото досега. Например топ моделът (засега!) Taycan Turbo S ускорява с 0,4 секунди по-бързо, отколкото досега: 2,4 секунди до 100 км/ч. Базовият Taycan със задно се нуждае от 4,8 секунди – това е с 0,6 секунди по-бързо, отколкото досега!

 

Но тези числа не могат да опишат дори бегло огромните технически промени при модела. Които се изразяват в абсолютна оптимизация на всичко, до което инженерите са се докоснали. Например електромоторът на задния мост е с 10 кг по-лек, но доставя до 109 к.с. повече.

Батерии и зареждане

Батерията също е подобрена, като Porsche вече предлага голямата батерия за модела Performance Battery Plus с 99 кВтч използваем капацитет (84 кВт досега), който обещава комбиниран пробег до 678 км (WLTP) и цели 821 км (WLTP) в градския условия. Ако тези числа ви звучат пресилено, то колегите, които вече са имали шанса да тестват колата в реални условия, съобщават за 585 км реален пробег със скорости до 120 км/ч на магистрали. Това е с над 150 км повече от досега или 35% повече, ако цитираме Porsche.

Малката батерия също е с увеличен капацитет: 84 кВт използваем капацитет срещу 71 кВт досега, т.е. новата малка батерия предлага колкото голямата досега.

 

И още по-респектиращо е зареждането – на бърза 800-волтова зарядна станция то става с до 320 кВт (332 кВт в реални тестове), което означава, че от 10 до 80% ще са необходими едва 18 минути. Освен че пикът на зареждането е увеличен от 270 на 320 кВт, по-съществено е, че прозорецът за бързо зареждане на батерията е увеличен значително и капацитет от над 300 кВт е възможен за над от пет минути. Докато си изядете сандвича ще имате няколкостотин километра пробег…

Възстановяването на енергия при спиране също е увеличено – от 290 на 400 кВт рекуперация от спирачките.

Мощността

Всичко това идва в пакет с повече мощност. Тя е увеличена при всеки от вариантите. 

Базовият Taycan със задно предаване идва с върхова мощност от 435 к.с. Taycan 4S доставя 595 к.с. Taycan Turbo има 897 к.с., а топ моделът Turbo S може да се похвали с 952 к.с.

Разни Porsche неща

Числата са хубаво нещо, но технологично Taycan също има с какво да се похвали. Адаптивните амортисьори вече са серийни за всички модели. Окачването слиза с до 22 мм при високи скорости. Стандартни са също матричните LED фарове, като опционално се предлагат нови върхови HD фарове. Цялостно Taycan е по-лек от предшественика си с 15 кг.

Разработената съвместно с Apple интеграция на CarPlay позволява стриймване на видео на дисплея на пътника. За тези с Android телефони също има подобрения в Android Auto.

Сбогом V10!