BMW представи новото Серия 5 комби с електрическа версия i5


07 Feb 2024

Пуснат на пазара през 1991 г., Серия 5 Touring е неразделна част от моделната гама на Серия 5. Комби версията от най-ново поколение пристига около шест месеца след седана. Чисто новото G61 ще се предлага и като електромобил.

Новото BMW Серия 5/i5 Touring, разбира се, не е истинска изненада, тъй като до голяма степен е идентичен със седана до B-колоната. Гъвкавата архитектура на задвижването позволява производството на варианти с бензинови и дизелови двигатели, plug-in хибридни системи и чисто електрически задвижващи системи на споделена производствена линия в завода на BMW в Динголфинг.

Независимо от технологията на задвижване, всички варианти на новото BMW Серия 5 Туринг имат обем на багажното отделение, който може да бъде увеличен от 570 до 1700 литра. В допълнение към автоматичното управление на задната врата, стандартно е и дистанционното отключване на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка от багажника.

В BMW i5 M60 xDrive Touring два задвижващи агрегата на предния и задния мост заедно образуват електрическа система за задвижване на четирите колела с мощност до 601 к.с. Въртящият момент на системата е до 820 Нм, когато функцията M Launch Control или M Sport Boost е активирана. Топ моделът ускорява от място до 100 км в час за 3,9 секунди, а максималната му скорост е електронно ограничена на 230 км/ч.

Електрическият мотор на BMW i5 eDrive40 Touring, който е разположен на задната ос, генерира максимална мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент до 430 Нм с функцията Sport Boost или Launch Control. BMW i5 eDrive40 Touring ускорява от нула до 100 км/ч за 6,1 секунди.

И при двата модела високоволтовата батерия, разположена в долната част на автомобила, осигурява използваемо енергийно съдържание от 81,2 кВтч. Диапазонът, определен в тестовата процедура WLTP, е от 445 до 506 километра за i5 M60 xDrive ouring и между 483 и 560 км за i5 eDrive40 Touring. При постоянен ток може да се зарежда с мощност до 205 кВ.

Всички дизелови двигатели, налични за новото BMW Серия 5 Туринг, са комбинирани с 48-волтова мека хибридна технология и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Четирицилиндровият двигател на моделите 520d Touring и 520d xDrive Touring, налични при пускането на пазара, генерира максимална мощност от 197 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Портфолиото от задвижвания ще бъде допълнено от редови шестцилиндров дизел през лятото на 2024 г. Два варианта на модела с plug-in хибрид, включително 530e, ще последват скоро след това.

Сбогом V10!