Планират 4-лентов път от Пловдив през Пампорово и Смолян до Рудозем




Правителството предвижда 7,2 млн. лв. за проектиране на нов скоростен път между Пловдив и Рудозем, който ще позволи по-бързо и лесно придвижване до курорта Пампорово, до Смолян, а също и ще облагодетелства проекта за нов граничен пункт с Гърция при Рудозем – Ксанти. Проектната скорост на новия път ще бъде 90 км/ч, което ще позволи от Пловдив до границата с Гърция да се стига за час и половина.
Засега обаче не изглежда реално скоростният път да започне да се строи преди 2029 г. – според министъра ще са необходими поне пет години за проектиране.
Трета лента на съществуващия път между Асеновград и Смолян
Доста по-реалистично и скоро се очаква да бъде задвижен друг пътен проект в района – изграждането на трета лента с обща дължина 13 км в отделни участъци по направлението Асеновград – Смолян, което значително би облекчило изпреварванията по планинския път II-86 между Пловдив и Смолян. Очаква се до няколко месеца да бъде избран изпълнител за проектиране.
Нов южен обходен път от Благоевград до Хасково
Отново се заговори и за изграждането на южния скоростен път от Благоевград през Доспат, Смолян, Мадан, Кърджали до Хасково, който е залегнал в стратегическите приоритети на България преди години, но реално по проекта не е работено. Засега обаче това изглежда най-отдалеченият във времето от изброените проекти.