Официално: Lancia се завърна с нов Ypsilon
Lancia представи нов Ypsilon 13 години след предното поколение. Както може да се сетите, колата няма нищо общо с предшественика си. Първо – електрическа е, на базата на платформата eCMP, т.е. технически е доста близка до Peugeot 208 и Opel Corsa. Дължината е 4,08 м, масата е 1,6 тона, все пак е електричка.
Дизайнът вече ви е познат (първият потопен в езеро Ypsilon е тук, а първата официална снимка - тук), така че преминаваме направо към другите детайли. Интериорът няма нищо общо с този на 208, като седалките и тапицериите са по италиански разточителни. Налични са два 10,25-инчови екрана – един зад волана и втори сензорен в средата на арматурното табло. За щастие има и доста класически бутони – те в момента преживяват нещо като Ренесанс, след като почти бяха изчезнали от интериора на малките коли. Гласовият асистент, част от системата Sala, е подпомогнат от изкуствен интелект, твърди Lancia.
Ypsilon дебютира като електромобил с един електромотор, предно предаване, 156 к.с. и 260 Нм. 51-киловатчасовата батерия обещава 400 км с едно зареждане (WLTP), като по-реалистично ни се вижда да минавате 250-280 км. На по-късен етап ще се появят също плъгин хибридни версии, но засега няма подробности за тях.
Цената? Първите 1906 броя (Lancia е създадена през 1906 г.) ще бъдат в специалното изпълнение Cassina в сътрудничество с италианската мебелна къща: с луксозен интериор, индивидуално номерирани като при суперкола и цена от 40 хил. евро. Скоро очакваме подробности и за стандартните версии и нива на оборудване.
Lancia ще продължи да възстановява гамата си с втори модел след две години – Gamma ще бъде 4,7-метров кросоувър. После към 2028 г. очакваме завръщането на Delta, която по всяка вероятност ще е изцяло електрически хечбек в класа на Peugeot 308 и Opel Astra.