Porsche добавя Panamera 4 E-Hybrid и 4S E-Hybrid към моделната палитра


20 Feb 2024

Porsche представи новата Panamera в края на ноември 2023, но само под формата на топ версията Turbo E-Hybrid с 680 коня и 930 Нм, както и позиционираните в дъното на моделната йерархия Panamera и Panamera 4 (2,9-литрв V6 с 353 к.с. и 500 Нм (+23 к.с. и 50 Нм).

Сега дойде реда и на средните версии, които са плъгин хибриди. Това са Panamera 4 E-Hybrid и 4S E-Hybrid, като и двете разчитат на „базовия“ 2,9-литров битурбо V6 – при първата е с 304 к.с., а при втората е с 353 коня, колкото в базовите нехибридни Pan-и. Тук обаче работят в партньорство с нов по-мощен електромотор със 190 к.с. и 450 Нм, в резултат на което системните показатели са съответно 470 к.с. и 650 Нм за Panamera 4 E-Hybrid и 544 к.с. и 750 Нм за Panamera 4S E-Hybrid.

Динамиката? 4,1 секунди от 0-100 км/ч и аксималната скорост е 280 км/ч при базовия хибрид и 3,7 секунди, а максималната скорост е 290 км/ч за S-ката. Има подобрение по отношение на автономността само на ток, заради по-голямата батерия, която вече 25,9 кВтч, предлагаща „около 45% повече капацитет при сходен физически обем“.

Porsche пишат, че Panamera 4 E-Hybrid може да покрие 79–93 км само на ток или 78–90 км за по-мощната версия, като и двата диапазона са комбинирани по WLTP. Има и по-мощно бордово зарядно, 11-киловатово, което съкращава времето за „пълнене“ до 2 часа и 29 минути.

Как точно да работи хибридната система избира шофьорът. На разположение са четири режима, E-Power, Hybrid Auto, E-Hold и E-Charge, както и Sport и Sport Plus, които са… спортни. Серийно моделите идват и с новото двукамерно въздушно окачване, адаптивни амортисьори и мощни спирачки. Последните са с черни апарати при 4 E-Hybrid, криещи се зад 19-инчови джанти, а при 4S E-Hybrid челюстите са червени (опция в нAcid Green) зад 20-ки.

А ако искате максимална спирачна сила, може да доплатите 15-20 хил. лв. (още не знам колко са, но от порядъка), за огромните карбон-керамични дискове с диаметър 440 мм отпред и 410 мм отзад. Те са съвместими само с 21-инчови колела.

Сбогом V10!