Това е новата Panamera. Топ версията e Turbo E-Hybrid с 680 коня

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.

24 Nov 2023

Голяма новина за Porsche: новата Panamera. И макар марката да я определят, като трето поколение, тя сякаш е по-скоро фейслифт на Pana Mk2, плюс технически новости. Колата дебютира в Шанхай, където през 2009 г. бе световната премиера на първото поколение и оттогава са продадени над 375 000 екземпляра.

Задвижванията? Масова хибридизация. Гамата вече включва цели четири версии с комбинирана тяга бензин/ток. Всичките E-Hybrid са с по-мощен електромотор и батерия е с увеличен капацитет от 25,9 кВтч (17,9 кВтч досега). Бензиновите двигатели пък до един изпълняват изискванията Евро 7, влизащи в сила през 2025 г. Пробегът само на ток е до 93 км.

Топ изпълнението е Panamera Turbo E-Hybrid с оптимизиран 4-литров битурбо V8, нова 8-степенна PDK, вграден в нея по-мощен ел. мотор (190 к.с., преди 136) и сумарни 680 к.с. и 930 Нм. Динамиката при нея е 0-100 км/ч за 3,2 сек и максимална скорост 315 км/ч.

В другия край на мощностния спектър, и съответно в началото на ценовата листа, седи базовата версия с „чистото“ означение Panamera. Тя е с 2,9-литрв V6 с 353 к.с. и 500 Нм (+23 к.с. и 50 Нм), достатъчни за спринт от място до 100 км/ч за 5,1 секунди и максимални 272 км/ч. Версията с двойно задвижване Panamera 4 е със същия мотор и със следните показатели – 4,8 сек и 270 км/ч.

От марката подчертават, че сериозна ревизия има и при окачването, което серийно е въздушно, двукамерно, с по два клапана на елемент. Така Porsche са отделили реглажа на рибаунда от компресията, за по-добър контрол. Системата е серийна за всички модификации, заедно с Porsche Active Suspension Management, а за E-Hybrid автомобилите се предлага и опционалната Porsche Active Ride, която неутрализира накланянето на купето при динамично каране. Доплащат се и задните завиващи колела.

По отношение на дизайна, промените са основно в предната и задната част. Муцуната е получила нови фарове, които при някои от версиите стандартно ще са ултра модерните HD-Matrix LED (с по 32 000 на фар; 120 лумена на къси, 300 на дълги). Отзад пък вече напомня силно на Taycan, като разбира се визията зависи от модификацията.

С топ изпълнението Turbo E-Hybrid Porsche въвежда новия цвят Turbonite, който ще бъде характерен само за… Turbo версиите на марката. В него са боядисани джантите, наскоро обновеното лого, някои апликации вътре в купето и даже шевовете на седалките. 

Друго вътре? Салонът е променен по подобие на Cayenne. Селекторът за управление на скоростите вече е качен до волана, което е отворило място в централната конзола. Там са поставките за чаши, вече не една зад друга, а успоредни една на друга. Климатикът се командва предимно с физически бутони, има и тъч, а вентилационните отвори са с електронен контрол.

Последното също бе въведено с Taycan и не нито най-удобното, нито най-бързото решение, но явно изчистената визия тук е надделяла над функционалността. „На върха“ седи почти класическия вече часовник на SportChrono пакета, а пасажерът вече ще може да се забавлява със собствен голям екран, който по всяка вероятност ще е опция за повечето модификации.

Цените? У нас започва от 218 390 лв. за базовата Panamera, 226 485 лв. за Panamera 4, a топ спецификацията - от 385 490 лв.

Най-достъпният пикап у нас?