Renault 5 се завърна 52 години след оригинала
Renault представи наследника на един от най-обичаните си и популярни модели от 70-те и 80-те: запознайте се с новото Renault 5 E-Tech Electric. Мъникът (3,92 метра) е една от малкото съществени премиери на автосалона в Женева. Новото Renault 5 обаче е точно толкова готино, колкото и преди половин век беше предшественикът му, като серийният автомобил е запазил почти всичко, което ни харесваше при концептуалния модел.
Това е първият модел на Renault, който стъпва на новата платформа AmpR. Дизайнът, освен с очевидния ретро стил, се отличава с някои доста готини детайла – вижте, например, дисплея в предния капак, който показва степента на заряд на батерията.
Интериорът също е цветен и забавен. 10,1-инчовият сензорен екран е обърнат към шофьора, воланът е овален, има достатъчно бутони, така че да сме доволни, че не всичко се управлява от екрана. Откриваме и няколко много забавни детайла – лостчето за скоростите е на волана и е във формата на червило с френското знаме или числото 5. Това е и първата кола в света с вградена кошница за франзели…
Задвижването
Renault предлага три варианта на мощността и два размера батерии. Електромоторът може да се поръча с 95, 122 или 150 коня, като последният идва с 245 Нм. Батерията е с капацитет 40 или 52 кВтч, като втората осигурява 400 км (WLTP), т.е. реален пробег от поне 300 км. По-голямата батерия поддържа зареждане до 100 кВт, а малката – до 80 кВт. Плюс е, че Renault 5 поддържа и обратно зареждане от колата към мрежата, т.е. може да захраните дома си в случай на природно бедствие или авария на електрозахранването. Ако изброените три версии ви се струват бавни, то Alpine A290 ще се появи по-късно тази година с доста повече коне.
Базовата версия с 95 коня и 40 кВтч батерия ще струва 25 хил. евро. За сравнение Peugeot 208 в България започва от 67 хил. лв. с мощност от 136 к.с. и 50-киловатчасова батерия. Вероятно Renault 5 със 150 коня и голямата батерия също ще е около 70-75 хил. лв.
Вариантът Alpine идва по-късно тази година