Съдят VW Group заради пожара на Felicity Ace
Помните ли корабът Felicity Ace, който потъна в Атлантика през февруари 2022 след пожар на борда? С него потънаха близо 4000 чисто нови коли, произведени от различни марки на концерна VW Group, но за щастие нямаше жертви.
Още тогава се появиха слухове, че електромобил е бил причина за пожара на борда на 200-метровия плавателен съд. Bloomberg твърди, че операторът на кораба, японската Mitsui OSK Lines, както и застрахователят, Allianz, са завели съдебни искове срещу VW Group и по-специално срещу Porsche. Според тяхното разследване пожарът е започнал от батерията на Taycan.
Дали действително Taycan е причината за пожара, вече едва ли е възможно да се установи, като се има предвид, че Felicity Ace лежи на дъното на океана на близо 3000 метра дълбочина на около 350 км от Азорските острови. Това не е бил единственият електромобил на борда (споменават се 121 броя Audi e-tron, 159 VW ID.4 и вероятно още други), а освен електрички, корабът е пренасял и много хибридни коли, които също имат сравнително големи батерии. Исковете срещу VW Group са за скриване на информация за това колко опасни биха могли да бъдат електрическите коли на борда. Анализатори очакват да се стигне до извънсъдебно споразумение.
Освен близо 4000 нови коли (между тях над 150 Bentley-та и 85 Lamborghini-та), на борда е имало и известен брой по-стари автомобили, сред които класически Land Rover от 70-те и Honda Prelude SiR JDM от 90-те. Потъването на кораба наложи Lamborghini да възстанови производството на Aventador, защото на борда бяха 15 от последните поръчани коли от модела.