ПРЕМИЕРА: Porsche Taycan Turbo GT e най-бързият електрически модел на марката


11 Mar 2024

Най-бързата версия на първото електрическо Porsche. Taycan предизвика лек смут с премиерата си, „Ама как така електирческо Porsche?!“, „Тези не са добре!“, „Това не е никакво Porsche“. Родиха се и ред други изказвания, но истината е, че Porsche Taycan постепенно се наложи, като един от най-динамичните и завършени спортни електрически автомобили на пазара.

С дебют през 2019 г. и сериозен (най-вече технически) фейслифт преди броени седмици, сега е ред на най-мощното и бързо изпълнение в гамата – Porsche Taycan Turbo GT. Което, благодарение на овърбууст функциата си, се квалифицира и като най-мощният сериен модел на марката в историята.

Стандартно Taycan Turbo GT разполага със 789 к.с. и 1340 Нм пиков въртящ момент, което означава с 28 к.с. повече от „обикновения“ Turbo S. Последният позволява временен скок в параметрите (+140 кВт при Launch Control) до 952 к.с., с които прави 0-100 км/ч за 2,4 секунди. Taycan Turbo GT обаче също може повече – няколкосекунден бууст до 1033 к.с. с т.н. Attack режим (+120 кВт за 10 секунди). Или до „над 1100 к.с., в зависимост от начина на измерване“, казват от Porsche. Повече за въпростният начин може да научите, като кликнете тук.

Което резултира в едва 2,3 секунди време за ускорение от 0-100 км/ч или 2,2 км/ч, ако автомобилът е оборудван с Weissach пакет. Weissach в Taycan? Да, за пръв път, като въпросната олекотяваща опция дебютира в Porsche с 4 врати. Що се касае до пробега, марката посочва до 555 км по WLTP.

Максималната скорост? 290 км/ч или 305 км/ч, ако е с Weissach, свалящ до 75 кг от масата, част от тях чрез елиминиране на задните седалки. Време на писта? Серийната версия на Porsche Taycan Turbo GT записа рекорд за сериен електрически модел на „Лагуна Сека“ - 1:27.87, а предсерийният прототип на модела регистрира 7:07.55 на „Нюрбургринг“ - рекорд за сериен (интересно) седан с четири врати на това трасе, без значение от типа задвижване.

Сбогом V10!