У нас Porsche Taycan Turbo GT започва от 479 200 лв.
Porsche Taycan Turbo GT е гореща и впечатляваща тема. Със световен дебют отпреди броени дни и брутални характеристики, като например ускорението от 0-200 км/ч, което Porsche твърдят, че е едва 6,4 секунди, когато е поръчан с олекотяващия пакет Weissach. Как обаче се позиционира ценово в йерархията на модела? И тази на Porsche въобще? Поглед в сайта на марката у нас дава бързи отговори.
В българския сайт моделът започва от 479 200 лв. с ДДС. Леле. Което означава, че топ версията Turbo GT е с 59 200 лв. по-скъпа от досегашният върхов модел, „обикновеното“ Turbo S, разчитащо на „само“ 952 к.с., достатъчни за 2,4 сек от 0-100 или 7,7 сек от 0-200 км/ч (2,2 сек за 0-100 км/ч).
По-любопитното е, че Taycan Turbo GT с пакет Weissach се продава за същите пари - 479 200 лв. Тоест, Porsche не ви таксуват за олекотяването, както правят обикновено. За сравнение, култовото 911 GT3 RS започва 515 166 лв., но с пълния пакет Weissach (+72 221 лв.) идва на 595 640 лв. Защото избирането на въпросния пакет автоматично добавя още няколко неща.
Интересно е да направим сравнение и с бай-достъпния и „муден“ Taycan, който се казва… Taycan и започва от „пренебрежимите“ 205 500 лв. Които го правят повече от два пъти по-евтин от ултра тупалката Turbo GT. И по-точно, с 273 700 лв. по-достъпен. За тези над сто хиляди евро получавате ел. кола см 408 к.с., само на задно и доста прилична динамика – ускорение от 0-100 км/ч за 4,8 сек, максимална скорост 230 км/ч.
Тоооест, ако вземем само времето 0-100, базовият Taycan е с 2,6 секунди по-бавен от Turbo GT с Weissach, което пък означава, че Porsche таксуват подобрената динамика с точно по 105 269 лв. и 23 стотинки на секунда. Естествено, двата крайни модела се различават и по много други неща, просто сметката е интересна.
Къде обаче е таванът при Porsche Taycan Turbo GT? След около минута в конфигуратора достигнах до сумата от 538 хил. лв. Добавих боя от специалния каталог Paint to Sample за 19 225 лв. (Signal Yellow) и доста странните лепенки с дизайн “Taycan” (+21 021 лв.). В случая, те правят колата да прилича на тигър, и силно препоръчвам да НЕ ГИ избирате.
„Изхарчих“ още 5551 лв. за карбонови апликации на праговете с надписи по избор, 5314 лв. за най-състезателните седалки, 2362 лв. за черни джанти и още няколко дреболии, с които успях да докарам екстрите до едва 51 300 лв. Които са нищо пари, ако се заиграете с конфигуратора на вече споменатото Porsche 911 GT3 RS.
Спирам дотук обаче, защото шансът да прекарам още час-три в онлайн „завода“ на марката е голям. Въпросът е какво мислите вие за новата ултра версия на първото електрическо Porsche? Заслужава ли си базовите 240 хил. евро?