Porsche вече разработва второто поколение Taycan
Само преди няколко седмици Porsche представи напълно обновения Taycan. Електрическият модел беше подложен на сериозен ъпдейт, като от Porsche заявиха, че програмата е била не по-лека, отколкото при разработването на ново поколение. Това не пречи на германската фирма вече да работи по второто поколение Taycan. То няма да използва платформата J1 (на която стъпва също Audi e-tron GT). Вместо нея се очаква Taycan II да използва новата платформа SSP на концерна VW Group. Тя също е 800-волтова, но ще позволява мощности до 1700 к.с. Освен това ще се отличава с много по-бързо зареждане, от това, което сме свикнали в момента – в рамките на около 12 минути от 10 до 80%, т.е. с назд 400 кВт.
Иван Монев вече се срещна с обновения Taycan!
Основната цел пред следващото поколение Taycan ще бъде именно по-бързо зареждане, а не по-голям пробег с едно зареждане. Това ще се постигне със стандартни литиево-йонни батерии, тъй като тези с твърд електролит все още няма да са достатъчно усъвършенствани, за да бъдат използвани в Porsche.
Следващото поколение Panamera също ще бъде електромобил, но неговата премиера ще бъде около или малко след 2030 г. Скоро стана ясно, че Porsche смята да запази големия си бензинов V8 до последния възможен момент – вероятно до 2035 г. Както и при Macan, бензиновата и електрическата версии ще съществуват заедно известно време.