Първа среща с новото Porsche Taycan
Отпивам горчива, но сладка глътка Pilsner Urquell, местен, наливен, истинският пилзнер, докато наблюдавам как добре изглеждащ мъж на видима възраст около 40, поставя малка торба с покупки в багажника на сив автомобил и затваря предния капак. Не бъркам капаците, защото колата е Porsche 911 GT3 Touring 992, в стилна спецификация – GT Silver металик, с апликации около стъклата в черен гланц, джанти в Satin Black и също опционалната керамична спирачна система PCCB, с черни спирачни апарати, която у нас се доплаща точно 19 862 лв. Завиждам малко, благородно, като в същото време се чудя колко малко и какво всъщност означава благородна завист.
Без значение, намирам се в Прага и по-точно в Старе место (Staré Mesto), един от четирите исторически района на града, в пивница на „В Колковна“ (V Kolkovně). С колегите я намерихме абсолютно случайно. Целта ни бе да загубим приятно оставащия ни само час, преди ван да ни отведе към летището на прекрасната чешка столица. След много интересен ден.
Премиера на автомобил, провеждаща се на лодка, под историческа забележителност. Поканата бе от Porsche Bulgaria и Porsche Central and Eastern Europe, а събитието – регионално представяне на новия Taycan. Който се води фейслифт, макар, че визуалните промени са минимални, за разлика от сериозния технически ъпдейт, който по-скоро създава впечатление на ново поколение.
Домакините ни поканиха на плавателния съд Bohemia Rapsody, част от флотилията лодки Prague Boats, която обслужва нуждите на туристите по продължението на река Вълтава, в частта ѝ минаваща през Прага. Местните наричат водната артерия „Кралицата на чешките реки“, тъй като със своите 430 км, тя е най-дългата река в Чехия. Bohemia Rapsody също не е къса – 45 метра, с водоизместимост 176 тона, капацитет за 220 човека и мотор с мощност 226 к.с. Последните може да не ви звучат много, но това е и най-бързата лодка в каталога на Prague Boats, с максимална скорост 20 км/ч.
За представянето на Taycan на лодката бяхме не повече от 50-ина човека, в това число и хората от Porsche, екипажът и обслужващия персонал на бара и ресторанта. Камерен състав за зрелищен дебют. На откритата палуба ни очакваше колата под черно покривало с голям „щит“ на Porsche. По силуета личеше, че не е седана, а Taycan Sport Turismo или Cross Turismo, но бе невъзможно да се различи коя от двете по-практични версии на Taycan е.
Последва кратка презентация в закритата част, след което бяхме изведени за вълнуващото откриване. Момент, който въобще не бе случаен. Точно когато Bohemia Rapsody преминаваше под Карловия мост, пелерината бавно се плъзна и скри зад автомобила, разкривайки повода на идването ми в Прага.
Конкретният експонат бе Taycan 4S Cross Turismo в много готиния Frozen Berry металик (опция за 3662 лв.), с 21-инчовите Aero Design джанти (+8 хил. лв.) и опционалния офроуд пакет с вложки в черен гланц (3943 лв.). Гледката бе изключително необичайна и интересна. Извисяващото се на 13 метра над реката каменно съоръжение, построено в периода 1357 – 1402 г., в контраст с един от най-съвременните и технологични автомобили.
#UnvealingOfTheNewTaycan бе от събитията, които изискват време за пълното им осъзнаване. Особено, когато си съсредоточен във фактите, техническите данни и акцентите на новия модел, за да направиш адекватно видео, в рамките на определен прозорец от време, в който и колегите ти от Унгария, Полша и къде ли не, също имат сцена за изява. Постепенно осъзнаваш сложността на фината механика, необходима за да се случи събитието по начина, по който го видяхме ние – перфектно.
Колата? Харесвам Taycan от ден едно. И най-вече от първата ми „жива“ среща с него, която бе през 2020 г., отново в Прага. Тогава с Тома Рибаров присъствахме на грандиозно събитие, може би най-пищното и интересно, което съм виждал, откакто се занимавам с автомобили. Оттогава харесвам и Прага.
Колко и дали се е променила тя оттогава, не мога да кажа, но за първото електрическо Porsche имам повече знания. Визуалните модификации са малко, особено вътре. В салона трябва да сте или дизайнера на пространството, или собственик на модела, за да откриете разликите. Отвън са малко по-явни, но пак не са мигновено разпознаваеми от всеки.
Няма да изброявам всички в този материал, защото имаме отделен с всички ъпдеити, кък който давам лесен линк. Целта на тази публикация е по-скоро да споделя с вас впечатления и факти от самото събитие, защото само по-себе си бе интересно. А как се усеща новият Taycan зад волана, домакините ми подшушнаха, че през юни ще има тест на колата, на който ще бъдем поканени. Така че, дотогава, разгледайте галерията и линковете в тази публикация и очаквайте още новости.