Great Wall Motors ще представи мотоциклет с 8-цилиндров боксер


23 Apr 2024

Датата не е 1-ви април, а 23-ти, и това не шега, а съвсем реална новина, която научих, заедно с групата от още двайсетина журналисти от Европа, преди броени часове. „Издаде я“ Андрю Дайсън, шефът на дизайнерския отдел на GWM (на снимката долу), по време на събеседване в развойния център на марката в Баодин, Китай. Основна тема бе Ora 07, a съм тук по покана на марката и заради предстоящото международно изложение Auto China в Пекин, обещаващо да бъде много интересно и сверяващо часовниците докъде е стигнало родното (китайско) автомобилостроене.

Новината за първия бъдещ мотоциклет на марката дойде след мой въпрос към Андрю, какъв автомобил би направил, ако нямаше ограничения. Той сподели, че шефът на компанията Уей Дзянджун е преди всичко бизнесмен, чиято цел е компанията да е печеливша, тоест, автомобилите ѝ да са с характерен, но и продаваем дизайн. Но и че Уей е визионер, посещаващ лично в дизайнерския отдел по два пъти в седмицата, „Голяма рядкост да комуникираш с шефа на компанията толкова пряко“, каза Дайсън. И също така уверен в способностите на GMW, склонен и на по-нестандартни стъпки.

Като разработката на собствен и първи за Great Wall Motors мотоциклет. Главният дизайнер на GWM не разкри много за двуколесното, но малкото което каза, е доста интересно. И по-конкретно, двигателят. Той ще бъде показан именно на изложението в Пекин след два дни – 8-цилиндров боксер. Повтарям, защото и на мен не ми се вярва – осемцилиндров боксер. За мотоциклет. Както каза Андрю, „Принципно тази конфигурация е голяма рядкост и последно използвана в моторните спортове от Porsche“ [Type 908]. Британецът, който започва кариерата си в Rover, а после продължава във VW (работи по първия Touareg), Daimler-Chrysler (прави Chrysler Crossfire), а после в Opel (новата Mokka), вече е карал прототипа и твърди, че е невероятен.

Машината, както подсказва нейният агрегат, ще бъде голяма, от туристически/крузър тип, конкурент на байкове, като Honda Gold Wing. Японският мотор е с 1,8-литров 6-цилиндров боксер и единственият друг модел на пазара в момента, със срещуположни бутала, заедно с легендарния 2-цилиндров боксер на BMW. Окей, и руският Ural, но там количествата са различни.

С нетърпение чакам да видя този двигател на живо в Пекин, на 25.04., да разбера неговите технически параметри. Дали ще е около 2,4-литров? Дали ще е над 160 коня? (126 к.с. е Honda-та; 6-цилиндровото редово BMW K 1600 е 160 к.с.; Triumph Rocket III Storm R с неговия 2,5-литров 3-цилиндров колос е 180 коня и „автомобилните“ 221 Нм). Очаквайте репортаж от Auto China в сайта, а по-нататък и видео обзор в YouTube канала ни. 

 

Сбогом V10!