Ето го електрическия Cayenne
Cayenne ще добави изцяло електрическа версия с представянето на четвъртото поколение. Дали решението е правилно или не, в ситуация, в която интересът към електромобилите сякаш намалява, предстои да разберем. Във всеки случай Porsche вложи години в разработката на 800-волтовия кросоувър и няма да се откаже от него с лека ръка. Той стъпва на платформата PPE (Macan, Audi A6 e-tron и Q6 e-tron) и за първи път тестовите прототипи излизат на разходка в реални условия, като снимките идват директно от Porsche, а не от папараците.
Предстои прототипите да минат няколко милиона километра в адските жеги на пустинята и ледените пътища на Лапландия преди колата да стигне до клиентите по някое време през 2026 г.
В същото време Porsche скоро започва доставките на изцяло електрическия Macan – втория си електромобил. Това се случва в момент, в който Taycan отбеляза 50% спад в продажбите за първото полугодие в сравнение с миналата година. Porsche призна, че едва ли ще постигне целта си от 80% електрически продажби до 2030 г. Това все още е технически възможно, но ще зависи от желанието на клиентите.
А клиентите вероятно ще продължат да купуват бензинови и хибридни Cayenne дори и след 2030 г. Porsche е в готовност да доставя големия си кросоувър и в трите варианта – с бензиново, хибридно или електрическо задвижване. Бензиновите версии ще живеят и след представянето на електрическия модел.