10 неща, които трябва да знаете за новото Lamborghini Temerario
Та-дааам! Lamborghini официално представи наследника на Huracan. Както вече предполагахме, новото бейби Lambo се казва Temerario и (уви) заменя класическия атмосферен V10 с нова плъгин хибридна система, базирана на двойно турбиниран V8. Ето десет неща, с които да блеснете, когато ви питат за новия Temerario:
1. По-мощно е от Gallardo и Miura, взети заедно
Благодарение на трите електромотора, дошли назаем от Revuelto, мощността е 920 к.с. – мощността на Revuelto и Temerario е несравнима с никое друго Lambo досега. За сравнение най-мощните варианти на Huracan имаха по 640 к.с. А само преди две години цъкахме с език пред последните екземпляри Aventador Ultimae със 780 к.с.
Сега Temerario надхвърля всичко това и то с голяма крачка напред.
2. Осмакът достига 10 000 об/мин
Новият V8 развърта коляновия вал до 10 000 об/мин. 4-литровият двойно турбиниран двигател сам е достатъчен за 800 к.с. Трите електромотора елиминират напълно и мисълта за турбо дупка, като осигуряват 2,7 секунди ускорение до 100 км/ч. Максималната скорост е 340 км/ч.
3. Двигател от Audi? Друг път!
Новият V8 е изцяло вътрешна разработка на Lamborghini – не е нещо, взето наготово от Audi. Просто Lamborghini вече печели достатъчно (заради Urus), за да си го позволи…
4. Турбините достигат 2,5 бара
Ъгълът между цилиндрите е 90 градуса, коляновият вал е плосък, а турбините са способни на налягане от 2,5 бара. Цилиндровите глави са от лята под налягане алуминиева сплав, а титаниевите биели осигуряват ценно олекотяване.
5. Алуминиева вместо старата карбонова платформа
Платформата също е съвсем различна от използваната при Huracan, която споделяше и Audi R8. При Temerario тя е изцяло алуминиева, вместо алуминиево-карбонова като досега. Това прави колата малко по-тежка, но пък позволява 50% намаление на използваните материали, 80% на заваръчните шевове и 20% увеличение на устойчивостта на усукване.
6. Първото Lamborghini с предно предаване
Електромоторите са три. На предния мост има два с по 82 к.с. за всяко колело, които в EV режим на движение превръщат Temerario в първото Lamborghini с предно предаване.
7. Има дрифт режим
Спокойно, има и дрифт режим, при който активно е само задното предаване. Задният електромотор е по-мощен (150 к.с. и 300 Нм), като той се побира между 8-степенния автоматик с два съединителя и двигателя.
8. Има батерия, но спокойно, не е електричка…
Батерията е съвсем малка (3,8 кВтч), защото целта на конфигурацията е максимална динамика, а не преходи на ток. Освен това малката батерия помага масата да се запази сравнително приемлива – 1690 кг без течностите.
9. Има пакети с оборудване, които олекотяват Temerario
Lamborghini за първи път предлага няколко различни пакета при поръчката. Стандартно колата предлага със 103% по-добро притискане от Huracan. Но Temerario Alleggerita (-25 кг в сравнение със стандартния модел), например, идва с по-голям заден спойлер, уникални брони и карбонови джанти. Притискателната сила е увеличена със 158% в сравнение с Huracan Evo.
Има и карбонов пакет, който обаче спестява едва 1,8 кг, благодарение на нов заден дифузьор, въздухоборници и коруби на огледалата.
10. Най-накрая Lambo с място за високи хора
За първи път (освен при Urus) Lamborghini предлага модел, който да е подходящ и за високи хора. Италианците изчисляват, че зад волана може да седне и 2-метров баскетболист, при това с каска на главата. Предвид заплатите в NBA, някак не беше логично да правиш суперкола, която да не е подходяща за баскетболисти.
11. (бонус!) Интериорът е целият в екрани
Арматурното табло е точно толкова дигитализирано, колкото сте очаквали. Освен двата екрана за водача (12,3-инчов зад волана и 8,4-инчов сензорен) този път и пътникът в дясната седалка има собствен екран – 9,1-инчов.