Вижте как BMW рециклира прототипите си

  • 6 снимки 6 снимки

10 Sep 2024

За да насърчи кръговата икономика в автомобилната индустрия, BMW Group извършва важна фундаментална работа в областта на рециклирането на автомобили в края на фазата на ползването. В продължение на 30 години Центърът за рециклиране и демонтаж (RDZ) на BMW Group разработва и тества процеси, които са постигнали значителен напредък в рециклирането на части и материали. Ноу-хауто, събрано в RDZ, се споделя в глобална мрежа на рециклиращата индустрия и по този начин спомага за насърчаване на създаването на кръгова икономика в автомобилната индустрия. Натрупаният опит също така е включен в продуктовия дизайн на BMW Group, за да се вземе предвид възможността за рециклиране на новите модели от самото начало.

Всяка година в RDZ се рециклират няколко хиляди автомобила. Това са предимно предсерийни автомобили, които са изпълнили тестовите си цели и следователно не са подходящи за продажба на клиенти. Те се разглобяват в стандартизиран процес, като фокусът е върху идентифицирането на многократно използвани серийни компоненти и материали, които са подходящи за рециклиране.

Рециклирането на автомобили в RDZ започва с контролирано активиране на предпазните системи, особено въздушните възглавници, и изпомпване на всички течности. Процес, проектиран от BMW Group, се използва и за неутрализиране на пиротехниката, използвана във въздушните възглавници. В RDZ маслото се отстранява и от амортисьорите с помощта на специално разработено за целта устройство.

Последващият демонтаж първоначално е посветен на рециклиране на отделни компоненти. Отлично запазени и функционални компоненти със сериен статус се дават на регистрирани търговци за препродажба и следователно не трябва да се изхвърлят. По време на механичния демонтаж на останалата част от автомобила определени материали като медта, съдържаща се в кабелните снопове, се отделят с помощта на специално разработена технология. Едва тогава и след отстраняването на блока на двигателя и скоростната кутия останките се пресоват и след това се раздробяват във външна компания за рециклиране. 

Целенасоченото демонтиране на металите гарантира, че днешният скрап в максимална степен ще се превърне в утрешни суровини с оптимално качество. Това е важно не само от екологична, но и от икономическа гледна точка. Подобно на медта, металите, използвани в задвижването, също постигат особено високи приходи от продажби. А отделният демонтаж на катализаторите също повишава рентабилността, тъй като те съдържат ценни благородни метали.

Много по-добра от предишната?