Първият Cybertruck в България вече се продава

  • Галерия с 15 снимки Галерия с 15 снимки

19 Sep 2024

Само няколко дни, след като за първи път бе засечен на автовоз край Варна, първият Cybertruck у нас вече са продава. От обявата на автокъща Perfekt Auto разбираме, че става въпрос за по-малкия вариант с два електромотора. Припомняме, че електрическият пикап на Tesla се предлага с два или три електромотора, като българският екземпляр е с два и мощност от 612 к.с., допълнени от 1008 Нм. Това дава възможност за ускорение до 100 км/ч за 4,1 секунди. Максималната скорост е ограничена на 180 км/ч, а 123-киловатчасовата батерия осигурява 550 км с едно зареждане (520 км според обявата).

 

За екземпляра, който се продава у нас, се твърди, че изобщо не е каран, т.е. е в състояние на чисто нов. Той е Cybertruck Foundation Series, т.е. от първите доставени и с всички възможни екстри, включително круиз контрол с автономна функция (Full-Self Driving според номенклатурата на Tesla) и с някои детайли, които обикновените Cybertruck не могат да получат. Надценката за Foundation Series в Щатите (Cybertruck официално не се предлага в Европа) е 20 хил. долара, т.е. цената на пикапа като нов би следвало да е била 120 хил. долара (211 хил. лв. по актуалния курс). На този фон е любопитно, че автокъщата го предлага за 334 хил. лв. Предполагаме, че надценката включва и екстрата “първи в България” и вероятно ще се намери кой да плати сериозната цена.

Друг любопитен факт е, че колата от снимките изглежда още не е регистрирана. В социалните мрежи се шири мнението, че регистрацията в ЕС не е възможна. Това обаче не е вярно. Пикапът не е изцяло забранен в Европейския съюз. Първите екземпляри се появиха още в края на юли – в Чехия, Полша и Австрия. Истината е, че заради изключително острите си ръбове, той не отговаря на изискванията за безопасност на пешеходците за леки коли. И регистрациите са възможни единствено като товарен автомобил. Това се налага и поради огромната маса на Cybertruck – празен той тежи между 3020 и 3130 кг, в зависимост от модификацията, а с пътници и товар надхвърля законовата граница от 3,5 тона. У нас имаме богат опит в регистрацията на луксозни автомобили като товарни, така че не виждаме особен проблем Cybertruck да бъде регистриран като камион и да се кара с категория C.

Много по-добра от предишната?