Последното Porsche 993, напуснало фабриката, се продаде за космическа сума


24 Sep 2024

27 март 1998 г. Това е датата, на която това специално Porsche 911 Turbo Coupé слиза от поточната линия в Цуфенхаузен. Тогава обаче не е чак толкова специално, нито е последното произведено 993. Последната кола от това поколение е завършена четири дни по-късно, на 31 март – Porsche 911 Carrera 4S в Mexico Blue, поръчана и доставена на Джери Зайнфелд. Който, освен актьор и комик-звезда, е и отявлен ценител и колекционер на Porsche.

Обектът на фикус в този материал обаче е Porsche 911 Turbo Coupé, шаси 370750, което не излиза от фабриката веднага, защото чака поръчаните по програмата Sonderwunsch (сега Porsche Exclusive Manufaktur) доработки. Името на проекта е „Последният валс“, а сред модификациите са опцията WLS 2 с оптимизиране на M64.60 мотора до 450 к.с. (колкото на тогавашното Turbo S), спортна изпускателна система с четири накрайника, боядисване на джантите и спирачните апарати в екстериорния Ocean Blue, а салонът е променен с тапицерии и елементи в Night Blue.

Серийните телефон и задна чистачка са премахнати, а на таблото е залепена метална табелка с надпис „В памет на Фери Порше“ и цитат от известния немски филм от 1944 г. “Die Feuerzangenbowle” – „Истински са само спомените, които носим със себе си,мечтите ни и желанията, които ни движат напред. Но те са достатъчни да бъдемудовлетворени“.

Фери Порше умира на 27 март 1998 г., на 88 г., на същата дата, на която това Porsche 993 слиза от поточната линия. В описанието на Bonhams не пише дали табелката е поставена желание на клиента, Клаус Вандерборг, приятел на Фери, или е инициатива на екипа на Porsche. Без значение, тя прави това 911 още по-специално.

Доработките са завършени и колата напуска фабриката в Цуфенхаузен на 5 септември 1998 г., което я прави последното 993 излязло от завода, макар и да не последното поVIN 993. Предадено е на Клаус Вандерборг, който го продава по-малко от година по-късно. Автомобилът се озовава в Япония, където прекарва 16 г., докато не се връща в Европа (2015 г.) при белгийския дилър Nijsmans Classic Cars. После е купена от колекционер във Великобритания, а в момента се продава от човек от Белгия.

Въпреки своите 26 години, „Последният валс“ е на едва 11 хил. км и в перфектно състояние. Малко от предпоставките за голямата сума, за която се продаде колата. Това стана на 7 септември, а въпросната е 614 200 паунда или 1 442 387 лв. Почти 1,5 млн. лв. Заслужава ли си според вас?

Сбогом V10!