Този човек не си е сменял работата от 25 години!


11 Oct 2024

Годината е 2000. Готвим се да посрещнем новото хилядолетие, “Междузвездни войни: Епизод I – Невидима заплаха” е хитът по кината, а Мика Хакинен току-що е спечелил две поредни титли и то не срещу кого да е, а срещу Михаел Шумахер и Ferrari. Точно по това време един 28-годишен германец започва нова работа. Като шофьор. Не е особено напрегнато през седмицата, но винаги има смени в неделя и постоянно трябва да се бърза… Често вали и го притискат по-бързи коли… 

Германецът се казва Бернд Майлендер, а колата е колата за сигурност във Формула 1. Първата му кола е Mercedes-Benz CL 55 AMG. 25 години по-късно Майлендер още е на същата позиция, макар колата много пъти да се е сменила. Почти винаги с чисто нов Mercedes… Долната снимка показва защо е добре да не е от друга марка…

“Всички само ми повтарят колко много състезания имам зад гърба си, колко много обиколки. Но не ми е за числата. На тази възраст съм доволен дори само да си спомням на колко съм – 53 години”, шегува се Майлендер. “За мен най-добрите състезания са тези, в които колата за сигурност изобщо не е излизала на пистата, защото това означава, че не се е случило нищо опасно”.

Германецът има над 500 състезания и е един от малкото хора в падока, които неизменно са присъствали на почти всяко едно състезание за последните 25 години. Той си спомня с особено чувство за две от участията си: “Фуджи” през 2007 и “Монреал” през 2011”. Не е трудно да се сетите защо – в Япония германецът водеше колоната в брутални условия за цели 19 обиколки. В Канада пък излезе на пистата цели шест пъти от 29-ата до 70-ата обиколки. И ако по телевизията изглежда, че колата за сигурност се движи бавно, то Майлендер всъщност я кара на ръба на притискането във всеки един момент. Обикновено в дъжд и ужасни условия!

Любимата кола на Бернд? “Всеки път, когато представят нова кола за сигурност, си мисля, че е най-добрата възможна. И след това инженерите разработват по-добра. CLK 63 беше невероятна във версията Black Series. SLS беше първата, разработена изцяло от AMG. В момента карам GT Black Series – фантастична пистова кола”.

Сбогом V10!