Porsche представи новото GT3 992.2


21 Oct 2024

Porsche представи първия си GT модел от обновеното 992.2. И то е епичното GT3, при това едновременно в стандартния вариант и в модификацията Touring (без заден спойлер). Макар на пръв поглед да изглежда почти идентично с предшественика, новото GT3 е получило десетки промени в ключови области.

Най-същественото обаче е запазено идентично – това е едно от последните Porsche-та, които се задвижват изцяло от двигател с вътрешно горене. Без никакви електрически помощници. При това атмосферен двигател с вътрешно горене, защото 4-литровият 6-цилиндров боксер е запазен. С 510 к.с. и 9000 об/мин. 

 

И тъй като по-сериозните изисквания за емисиите са наложили наличието на два филтъра за фини частици и четири катализатора (оттук и малко по-ниския въртящ момент спрямо досега – 470 срещу 450 Нм), инженерите на Porsche са се постарали да добавят и достатъчно противоотрова.

Цилиндровите глави са взети от GT3 RS, оттам идват и разпределителните валове. 6-степенната ръчка е “скъсена” за по-бързо превключване. Като алтернатива се предлага и наистина фантастичната 7-степенна автоматична кутия с два съединителя, но кой би се отказал от 6-степенна ръчка в GT3? Дори и като знаете, че е с половин секунда по-бавна до 100 км/ч (3,4 спрямо 3,9 секунди). Максималната скорост остава плашещо висока – 310 км/ч (дори 311 км/ч за ръчката).

 

Аеродинамиката е подобрена с нови конфигурации на дифузьора, спойлерите, пода и дори на… фаровете. Да, новата им форма позволява по-големи отвори за охлаждане. Новите алуминиеви джанти спестяват 1,5 кг спрямо предишните, а опционалните магнезиеви свалят още 9 кг. Най-лекият вариант тежи 1420 кг.

Пакетът Weissach (18 хил. евро) за първи път може да се поръча за GT3 и идва с карбонов покрив, ролбари, нови странични панели на задното крило, олекотена тапицерия, карбонови дръжки на вратите и коруби на огледалата. Вариантът Clubsport добавя 6-точкови колани и пожарогасител. Този път има и олекотяващ пакет за варианта без заден спойлер GT3 Touring. Той носи означението Leichtbau, струва колосалните 34 хил. евро и включва карбоновите елементи от Weissach и олекотените магнезиеви джанти.

Базовата цена на новото GT3 е 209 хил. евро. О, щяхме да забравим: версията Touring за първи път може да се поръча и със задни седалки, така че да мине за семеен автомобил…

В комплект с колата може да поръчате новия титаниев часовник на Porsche Design, който идва с кожена каишка от същия материал, от който е интериорът на колата. А пръстенът на циферблата ще отговаря на цвета на колата ви, дори да го изберете според програмата Paint to Sample…

Сбогом V10!