Китайски кросоувър с най-ниската оценка от Euro NCAP
Все по-често говорим за настъпването на китайските автомобили в Европа. Усещаме тази вълна дори и в България, като на току-що приключилото автомобилно изложение в София видяхме значителен брой качествени машини с произход Китай. Но както показва една от последните тестови сесии на Euro NCAP, има неща, върху които китайските марки имат да работят още доста.
В последната си група от тестове за безопасност, Euro NCAP даде на интелигентния адаптивен круиз контрол на BYD Atto 3 оценка „Не се препоръчва“ – най-ниската оценка, която организацията има, когато става въпрос за тестване на системи за подпомагане на водача. Това е и най-ниската оценка, давана някога на сериен автомобил, съобщава AutoExpress.
Euro NCAP казва, че причината за невероятно ниския резултат на Atto 3 е неспособността на системата за адаптивен автопилот да поеме контрол безопасно в случай, че шофьорът откаже да го направи. С други думи, шофирате с активирана система, пускате волана, системта ви напомня няколко пъти да хванете волана, вие не го правите (или не можете, защото сте припаднал) а след това просто деактивира управлението, но продължавайки да поддържа зададената скорост.
"BYD Atto 3 осигурява скромни нива на асистиране при движение на превозното средство. Колата се представя зле в областта на защитата на безопасността и по-специално липсата на действия, които се предприемат в случай на нереагиращ водач. Като цяло системата не се препоръчва за помощ на магистрала," коментират от Euro NCAP.