Защо платиха 560 000 долара за Mercedes-Benz 560 SEC?


05 Nov 2024

В наши дни може да намерите заводски Mercedes-Benz 560 SEC на доста достъпна цена. Този на снимката долу бе продаден това лято само за 4850 долара, но някога е претърпял две леки катастрофи и не изглежда в перфектно състояние.

По-хубавите екземпляри, разбира се, се продават за повече пари. Но и при тях има огромна разлика.

Ето този 560 SEC например (на снимката отдолу) няма никакви щети и е безупречен за своите 23 години. Затова бе купен наскоро за 17 000 долара.

А какво получавате за 101 000 долара? Получавате капсула на времето от 1987 г., изминала само 19 хил. км. Говорим за това долу, оборудвано с 5,5-литров M117 V8 двигател с 300 к.с., съчетан с 4-степенна автоматична трансмисия. То и другите коли по-горе са с него, но тук състоянието е като ново.

Колата в тази история обаче далеч надхвърля изброените дотук суми. Тя бе продадена преди няколко часа за рекордната сума от 560 000 долара! Често при онлайн аукциони наддаващите дават оферти, в чието число се съдържа името на модела. Не сме сигурни дали така е станало, защото предпоследното наддаване е било за 555 000 долара.

Битката за конкретния Mercedes-Benz 560 SEC от 1990 г. е била основно между две големи автокъщи в САЩ, борещи се да имат такъв автомобил в автопарка си. В крайна сметка последната оферта е била за 560 000 долара и колата е продадена. Това са си малко над 1 милион лева!

(Може би) най-скъпият в историята 560 SEC е много далеч от състоянието, от което е излязъл от фабриката на Mercedes-Benz в Зинделфинген, Германия през 91-ва. Формите му също са различни от тези, които някога са нарисували Бруно Сако и Вернер Брайтшверд.

Отвън този 560 SEC се отличава с раздувки на калниците, невидимо направени от въглеродни влакна.

Същинската промяна обаче се крие под дългия преден капак, където между 2021 и 2024 г. от Bespoke Orange County (САЩ) правят сърдечна операция.

Оригиналният 5,5 V8 е заменен с 6,2-литров AMG V8 двигател. Този атмосферен мотор излиза със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Тук обаче е монтирана 6-степенна механична трансмисия на Mercedes, предаваща задвижването към задните колела през диференциал с ограничено приплъзване, което прави колата още по-интересна за каране.

Споменатите по-горе Bespoke Orange County са работили по колата три години. Те са специалисти по реставрации и рестомод, като в този случай събличат колата до гола каросерия, сменят изцяло окачването с поръчково, боядисват я с нов цвят Smoke Silver Metallic, слагат 17-инчови джанти от три части, правят карбонови брони и странични прагове в стил AMG, заменят спирачките с нови и по-големи, персонализират салона с бежова кожа и електрически Recaro седалки и за финал слагат двойна изпускателна система от неръждаема стомана.

Вижте за какъв интериор става въпрос. Всички дървени елементи са сменени с нови в тон с бежовия салон.

Скоростомерът на таблото е до 190 мили в час (305 км/ч), а оборотомерът е до 7000 об/мин. Километражът показва 41 000 мили (66 хил. км.). Явно някой Benz с 6.3 AMG в името си е приключил житейския си път на фаталните 66 хил. км. Но пък неговото 6,2-литрово сърце вече тупти в този W126 (C126), намиращ се в слънчева Калифорния.

Още снимки може да разгледате в галерията най-горе.

Сбогом V10!