Продадоха BMW без климатик и радио за 345 000 лева!


13 Nov 2024

В наши дни звучи налудничаво да си купите чисто нова кола без климатик и аудио система, само за да бъде една идея по-лека и по-спортна от стандартната версия на същия модел. Но в близкото минало тази практика съществуваше и в конкретния случай теглото е намалено с 91 кг, а колата е BMW M3 Lightweight.

Това изключително М3 Е36 се появява през 1995 г. и е хомологация на състезателната модификация за САЩ.

Всичките около 125 броя от M3 Lightweight са произведени в Германия, но продадени на американския пазар. Преди да достигнат до собствениците колите са предадени на Prototype Technology Group Racing, за да бъдат завършени със стикери със знамето на BMW Motorsport и да получат липсващия комплект с инструменти. Да, заводски колата излиза без малкия пластмасов кит, включващ кука за теглене, клещи, отвертка, два гаечни ключа и още два накрайника.

Намаленото с 91 килограма тегло от стандартното BMW M3 E36 е обвързано с доста лишения за собственика. Няма климатик, няма радио (но високоговорителите и кабелите са монтирани за всеки случай), няма кожен салон, няма люк на покрива, няма и инструменти в багажника. Вратите са с алуминиеви панели. Под предния капак няма изолация, а мокетът на пода в салона е значително по-тънък от стандартния при M3.

Задният капак също е гол. Интересно е, че от BMW са принудили всеки клиент да подпише документ от 1 страница, в която приема, че каквато и да е инсталация по багажника ще анулира директно заводската гаранция на новия автомобил.

Всичките 125 броя BMW M3 Lightweight излизат в един и същи цвят - Alpine White. Освен отличителните стикери тази лимитирана версия получава карбонови елементи в интериора, табелки с надписи BMW Motorsport International, фиксирано задно крило и регулируем преден сплитер.

Колата от снимките тук бе продадена на търг, завършил с оферта от 187 187 долара, равняващи се на близо 345 000 лева!

Тя е на изключително малко километри – 22 530 (14 хил. мили). И е в безупречно състояние, опазена от каквито и да било инциденти за своите 29 години.

Първият собственик я притежава чак до 2018 г., когато е продадена. Следващият притежател сменя задното крило с по-високо, но запазва заводско монтираното.

Двигателят при M3 Lightweight е 3,0-литров шестцилиндров редови S50 с , свързан с 5-степенна ръчна скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване. След фейслифта в края на 1995 г. M36 получава 3,2-литровия мотор с 6-степенна механична кутия.

Щатската версия M3 Lightweight е мощна 240 к.с., които са далеч от европейските 286 к.с. на същия 3,0 двигател. Голямата разлика е свързана със стандартите за вредни емисии в САЩ.

Фенове сме! A вие?