HOF “Sir Class” e Merc-AMG G 63 с 1063 коня
Защо сър? Защото колата е направена в чест на 7-кратния световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън. Така казват нейните създатели от немското тунинг ателие HOF (част от Hofele), където главни хора са Фердинанд Петер и Филип Шимер, бивш шеф на AMG. В чест на пилота са избродирани и контурите на пистата в Абу Даби, където се проведе последното състезание за сезона и за Хамилтън, като част от отбора на Mercedes-AMG Petronas F1.
G-класа, която определено е нескромна, не че „обикновената“ G 63 е такава. Тази обаче генерира 1063 к.с. или с цели 478 коня повече от „базовата“ най-мощна G. Пикът на въртящия момент е при 1300 Нм или с 450 Нм повече от „нормалния“ Merc-AMG G 63.
Сериозните „скокове“ в мощността на 4-литровия битурбо V8 са довели и до подобряване на динамиката. Спринтът от 0-100 км/ч става за едва 3,5 секунди (4,4 сек за стандартната), а максималната скорост е 300 км/ч (220 ел. ограничител на 250 км/ч при G 63). Интересно ми е как се усещат триста в този автомобил…
И как се управлява с този волан, вдъхновен от F1 и Mercedes-AMG One. Последният наскоро пристигна у нас и бе представен от „Силвър Стар“ (кликнете на снимката долу за подробностите). Оказа се, че у нас има още три екземпляра от най-скъпия и ексклузивен модел на AMG, ограничен в 275 броя, чиято цена започва от 2,5 млн. евро. И който разполага със същата мощност от 1063 к.с., каквато „бълва“ Sir Class.
Интересни акценти в екстериора са преливащата се плавно в черно боя Sterling Silver и акцентите в Petronas Green. В последния са боядисани и спирачните апарати на карбон-керамичната система, скрити зад кованите 23-инчови H1063 ковани колела с аеро капаци от карбон. С аеро цел е тунинговано и окачването, което е с 30 мм по-ниско от това на стандартната G 63. Керамичните накрайници на изпускателната система в бяло също заслужават споменаване.
Вътре? Шоу елемент е вече споменатият волан. Иначе си е царство на Алканарата, кожата и карбона, с множество акценти и бродерии в Petronas Green. В сайта на HOF има и снимки на салон в друго изпълнение, с нормален кръгъл волан, лява и дясна седалка в различен цвят, както и с таван със „звезди“ в стил Rolls-Royce, който HOF са кръстили “Starry Sky Ceiling”.
Цената? HOF ще направят само 11 броя, всеки започващ от 690 хил. долара или от малко под 660 хил. евро. Това са точно 1 289 610 лв. или с точно 911 610 лв. повече от базовата цена на Merc-AMG G 63 у нас, която започва от „само“ 378 000 лв.