Мат Уотсън продава своето Porsche 911 GT3 RS


08 Jan 2025

Предупреждавам още в началото, че пиша тази статия основно за “Porsche нърдовете“ (като мен) и че вероятно няма да е интересна за всеки. Макар, че сравнението на цените у нас и във Великобритания е любопитно не само за тях. Става въпрос за прекрасното Porsche 911 GT3 RS в GT Silver металик, което известният автомобилен журналист Мат Уотсън (Carwow) си прибра преди година. То не бе подарък, а покупка с негови пари от Porsche центъра в Рединг, Великобритания.

Тогава Мат каза, че не възнамерява да продава колата и, че е отделил много внимание в специфицирането ѝ, именно защото тази покупка е сбъдване на мечта и защото няма намерение да се разделя с нея. В YouTube има и няколко видеа в които автомобилът му се облепя със защитно фолио и получава „поръчкови“ лепенки “RS” на плочите на задното крило, в златист цвят, каквито Porsche не предлагат.

Сега обаче Мат ни изненада с ново видео, озаглавено „Защо продадох моето GT3 RS“. Отговорът е, защото Porsche са го изкушили с друга „оферта“ – възможността за закупуване на 911 S/T. Това, както и фактът, че г-н Уотсън не е изкарвал своето 911 GT3 RS на писта, за където е предвидено, е довело до любопитното му решение.

Британецът обяснява, че е имал две опции. Първата, да остави колата си за продажба в Porsche центъра в Рединг, които да я продадат от негово име и да вземат комисионна за това или дилърството да откупи автомобила директно. Първият вариант би означавал повече пари за Мат, но и чакане, поради което той е избрал втория.

Сега, сметките. Мат споменава, че колата му (вече не негова) е качена на обява от Porsche Център Рединг. Стана ми интересно за колко се продава и колко би струвала същата/подобна конфигурация, като нова. Пробегът и е „новите“ 2574 мили или 4143 км, а исканата от дилърството цена - 279 800 паунда. Това са точно 656 187 лв., като за сравнение, у нас новото Porsche 911 GT3 RS започва от 516 000 лв. Това са 140 187 лв. повече за карана кола, отколкото за чисто нова.

Но, има едно „но“, даже две. Едното е, че 516k е базовата кола, без опции, а второто – не е сигурно, че дори да ги имате, Porsche България ще ви продадат такава, поради спецификите на модела. Затова си направих труда (разбирайте, позабавлавах се с конфигуратора) и специфицирах нов автомобил със същите опции, като този на Мат.

Към базовите  516 000 лв. прибавих пакета Weissach с Clubsport пакет с пожарогасител за 81 357 лв., избрах същия GT Silver металик за екстериора (7130), система за повдигане на предната ос 6249 лв.), карбон-керамични спирачки (PCCB, 18 345 лв), затъмнени матрични LED фарове (7024 лв)., прозрени Exclusive Design задни светлини (1664 лв.), камера за заден ход (2829 лв.), алуминиеви педали 998 лв.), оборотомер и циферблат на Sport Chrono часовника в различен цвят (2 x 690 лв.), Light Design пакет за амбиентно осветление (+998 лв.), апликации на праговете от матов карбон (834 лв.), сенници в Race-Tex (546 лв.) и 90-литорв резервоар (382 лв.).

Възможно е да съм пропуснал нещо, но конфигурацията е идентична (скрийншот тук горе). След чертата - 650 121 лв. Или на практика същите пари, които иска дилърството за караната кола на Мат. Която обаче, както писах по-горе, може да си купите веднага. Новото возило на г-н Уотсън? Засега Porsche 911 S/T конфигурацията му възлиза на 252 940 паунда или 592 588 лв., от които 50 хил. лв. са опциите. Мат обаче още не е сигурен за някои от последните, затова ще разберем финалната окомплектовка в следващо видео.

Интересно. Излиза, че потенциалното му ново 911 S/T, с екстрите, е със 7042 лв. по-евтино ново базово 911 S/T у нас. В България моделът започва от 599 600 лв. (реално това най-скъпата версия на 911; изчерпан, както пише в сайта, защото серията бе от само 1963 екземпляра) или с 56 892 лв. повече отколкото се продава във Великобритания. Окей, там позицията на волана не ни върши работа, а и може да има разлики в стандартното оборудване (вече нямам сили да сравня и тях), но и да е така, надали са 57k. Също, на острова ново 911 GT3 RS се продава за еквивалента на 451 320 лв. или със 64 680 лв. по-евтино. Без значение, можем само да завиждаме благородно на Мат, който ще получи новото си Porsche 911 S/T след около 4 месеца, по думи на търговеца от центъра в Рединг. А вие кое бихте предпочели – GT3 RS или 911 S/T?

Най-технологичният модел на марката?